Overdag slapen

Ik heb een zoontje van bijnà 6 maanden.
Overdag slapen is vreselijk 30-45 minuten en dan is het weer gebeurt. Even eruit troosten er weer terug geen zin, soms een uur voor de volge de voeding weer in bed en slaapt dan weer 30 min.

Soms valt hij bij mij of mijn man in slaap en dan slaapt hij zo een uur.
Daarentegen slaapt hij 'S nachts 12 uur achter elkaar en is het smorgens na 8 uur dat hij wakker wordt. Nu zal je misschien denken heerlijk. Maar hij zit zichzelf soms behoorlijk in de weg overdag.
Iemand tips?
 
Gaat je zoontje naar de crèche of oppas en slaapt hij daar wel? Dan kun je proberen uit te vinden war zij anders doen dan jij. Als dat niet zo Is kun je misschien experimenten met een andere slaapplaats, bijvoorbeeld zijn wandelwagentje in een andere kamer. Mijn dochter heeft maandenlang alleen overdag willen slapen in een deryan tentje, lekker beschut, alleen zo kon ze tot rust komen.
Wat ook wel eens wil helpen Is de ouderwetse rust en regelmaat, al moet je daar wel stalen zenuwen en lange adem voor hebben. Het gaat als volgt: als de baby wakker wordt krijgt hij een voeding, dan een op een aandacht van de moeder of vader, dan gaat hij de box in tot hij moe wordt ( in de ogen wrijven, gapen). Dan gaat hij naar bed. Als hij gaat huilen kijk je het 15 tot 30 minuten aan, je gaat er even heen, troost hem kort en legt hem weer terug. Als hij weer huilt wacht je nog een half uurtje af, dan haal je hem eruit en geeft weer een voeding en begint zo weer opnieuw. Ook als hij wel gaat slapen maar heel kort ga je daarna toch gewoon weer voeden. In het ideale geval duurt deze cyclus ongeveer vier uur, maar in het begin zal dat zeker niet zo zijn. Daarom
Zei ik stalen zenuwen, want het duurt minstens een week voor het enig effect heeft en het brengt een hoop gehuil met zich mee.
Succes!
 
Onze dochter is 10weken en slaapt ook erg slecht overdag, terwijl ze 's nachts lang doorslaapt. Ze slaapt wel als ze bij me ligt of bij me in de draagdoek zit. Herkenbaar dat ze zichzelf dan in de weg zitten. Ik heb voor mezelf besloten dat ik haar echt niet lang ga laten huilen. Sommige kindjes hebben gewoon wat meer aandacht nodig om tot rust te komen. Beide aanpakken vragen veel van je als ouder, kies vooral wat goed bij jezelf past
 
Beter 's nachts goed slapen dan overdag denk ik dan. Krijg je iig wel goede nachtrust. Als hij overdag bij jou dan wel lekker ligt, maak je er een gezamelijke rustmoment van. Kindjes maken sprongetjes en waarschijnlijk zit hij dan net in zo'n sprongetje dat ze dan even weer extra comfort zoeken bij mama.
 
Terug
Bovenaan