Overdag slecht slapen

<p>Hoi hoi! </p><p>Mn dochtertje is aankomende woensdag 11 weken oud (4 weken te vroeg geboren) </p><p>overdag slaapt ze zo slecht! Ze wilt alleen bij mij in de draagdoek slapen, maar dit wordt ondertussen ook echt een strijd om haar in slaap te krijgen. Als ik dan naar buiten ga en stevig doorwandel dan valt ze uiteindelijk wel in slaap, maar zo gauw ik weer thuis kom is ze weer wakker, in huis loop in een halve marathon, wilt ze eindelijk in slaap vallen.. vaak wordt ze ook weer gauw wakker. Ik let heel goed op haar slaapsignalen, vaak aan het einde van de fles draait ze als met haar oogjes en valt ze al bijna in slaap, zo gauw de fles op is doe ik haar meteen in de draagzak en stop haar hoofdje weg, van de prikkels. Anders blijft ze maar rond kijken en valt ze echt niet in slaap. Tussen de voedingen mag ik blij zijn als ze een uurtje slaapt. In de nacht ging heel goed, maar als ze nu voor een flesje komt en die op is, begint ze ook ineens te pruttelen en moet ik ook even mn best doen om haar weer in slaap te krijgen. Herkenbaar voor jullie? Of tips? </p>

Mijn zoontje van 8 weken, valt vaak ook in slaap tijdens de fles, maar dat is dan moeheid van het drinken. Het is dan nog niet zijn echte slaap zeg maar. Zodra ik hem dan bijv. in de box leg wordt hij dan weer wakker en speelt wat. Zodra hij moe is begint hij te huilen en weet ik dat ik hem naar bed moet doen. 
Ik vind zelf het boek baby in een droomritme een fijn boek, als het gaat om wat handvatten qua gemiddelde wakkertijden van een baby, ze troosten etc.

Hier ook een lange tijd een oorlog in huis tussen een baby en zijn bed.. 
De grote wereld is ook eng, jou buik was zo vertrouwd! Ik zou je het boek baby in een droomritme aanraden! Ik heb verschillende methodes geprobeerd en hebben uiteindelijk 2 manieren door elkaar gehusselt en dit werkt voor ons zoontje erg goed!
Wakker, verschonen, in box terwijl ik een fles maak, flesje geven, even rechtop, spelen tot hij wat jengelt, knuffelen en dan hops bedroutine en slapen.
Nou slapen.. de eerste dagen gilde en krijste hij 2 minuten het hele huis bij elkaar. Dan bleef ik naast hem sussen, en trooste ik hem in bed. Tot hij zijn speen wou.. daarna spenendienst. Mijn man en ik liepen omstebeurten na 3 minuten huilen voor een speen.. niet aankijken, speen erin en weer weg. De eerste dagen kostte het ons soms een half uur, was hij dan niet in slaap dan ging hij in de draagzak zodat hij toch even sliep.
Nu is het 10 seconden jammeren, speen en hij slaapt!
Succes! Zet hem op mams!

Dank voor jullie reacties! Ze heeft wel echt een rot start gehad moet ik zeggen hoor. 8 dagen in zhuis verbleven ivm prematuur, een weekje thuis, ging prima. Daarna begon het.. verborgen reflux, na 6 weken eindelijk medicatie gekregen, daar zitten we nu 3 weken op en dit gaat goed gelukkig. Nu het in deze 3 weken goed gaat kunnen wij pas gaan ‘opstarten’ met rust en regelmaat, ritme, slapen etc etc. Ze is door dit allemaal erg overprikkeld en oververmoeid, heeft in de avond ook haar ergere huiluurtjes (1730 tot 20.00 ong). Maar het komt inderdaad vast allemaal wel goed :) 

Het is heel normaal dat ze nu slecht slaapt.. mijn zoontje heeft ook reflux! Ze hebben al die tijd zonder medicatie niet geslapen overdag in hun ledikantje. Dus dat ding is maar vreemd, en jij bent veilig.
Kan alleen maar zeggen dat het over gaat! Blijven proberen! Succes mams!

Terug
Bovenaan