overdag slecht slapen

ik weet niet bij welke stukje ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar bij allemaal.

mijn dochtertje Linn is nu 11 weken oud en zou dus nog veel moeten slapen.
het probleem is dus dat ze overdag alleen in de box of het wipstoeltje wil slapen, zodra ik haar in bed leg is het echt gillen. ik doe dan maar uit wanhoop na ruim een kwartier haar in de box leggen ik weet dat dit eigenlijk verkeerd is, maar als ik het niet doe blijft ze krijsenr uitleggen heeft nog geen zin. wat moet ik hiermee doen??

wie heeft er tips

groetjes Nancy en Linn
 
Klinkt bekend....mijn zoon slaapt overdag ook niet zo graag in zijn bed...totdat ik hem op zijn buikje legde. Binnen 2 minuten was hij vertrokken! 's nachts is op de rug slapen geen probleem, maar overdag slaapt hij zo meestal niet. Ik ga overigens regelmatig bij hem kijken (wat ik niet zo snel doe als hij op zijn rug ligt). Misschien werkt deze tip ook voor jou, maar je moet het alleen doen als je je er zelf prettig bij voelt.
 
dank je wel voor de tip, ik ga het zeker uitproberen. in de box valt ze zo niet in slaap maar ziet ze naturlijk veel te veel om zich heen.

ik zal je laten weten of het werkt bij linn

groetjes nancy
 
Hoi,
Is inbakeren niet wat voor jullie? Ze ervaart dan meer geborgenheid van haar eigen lijfje wat haar misschien de rust kan geven om ook in bed te slapen. Ik weet niet hoelang ze in de box of wipper slaapt? Ze zou na iedere voeding zo'n anderhalf uur moeten slapen.
Ik weet niet of dit een oplossing is maar kijk anders eens op de website van Ria Blom.
Groetjes Thessa
 
Hallo,

Is het misschien een idee om in haar kamertje een radiootje aan te zetten ? Heel vaak vinden kinderen het gewoon te stil in hun kamertje, ze zijn immers overdag zo gewend aan lawaai (radio, hond ,stofzuiger, mensen die praten) dat ze daar graag mee inslapen. Mijn zoontje is nu ook 11 weken en slaapt overdag (met name 's middags), maar ook voor de laatste voeding nog niet graag in zijn bed, we proberen het regelmatig en elke keer gaat het weer iets beter (langer), maar  als het niet  slaapt hij dan maar gewoon verder in zijn wagen beneden. We doen er niet te moeilijk over, op een gegeven moment gaat het wel lukken. Ik merk in ieder geval dat als ik boven nog wat ga rommelen (was doen, opvouwen, stofzuigen) hij langer stil blijft...
Succes en maak het jezelf niet te moeilijk hoor, het is geen moeten dat ze nu al  overdag in hun eigen bed slapen, uiteindelijk  lukt het wel  (het is uiteindelijk met mijn dochter ook gelukt, het voordeel van dat ze niet alleen in hun eigen bedje slapen is wel dat je ze makkelijker ergens mee naar kunt nemen, ze slapen dan overal wel...)
 
Terug
Bovenaan