overdag slepen

hoi iedereen,

ik heb een vraagje.hoe doen jullie kleintjes de slaapjes overdag?
sem slaapt best wel weinig naar mijn idee.hij slaapt soms niet tussen de vordingen door.
hoe breng je er een beetje regelmaat in? ook als je even weg wil/moet?
ik ben hier een beetje onzeker over en  misschien wil ik te veel volgens de regels streven.
wie heeft er goeie tips

groeten mirjam

HEy!

Elias slaapt overdag wel heel goed.
Ik leg m altijd na ongeveer een uur wakker in zn bed. Dan is hij meestal moe en slaapt dan..de ene keer een uurtje, de andere keer 3 of zelfs 4 uur.

Bij ons werkt het goed om m elke keer in zn eigen bed te leggen. En m dan alleen te laten. Niet te vroeg op bed leggen en m af en toe laten huilen (niet langer dan 10 minuten hoor!)

ALs hij niet goed slaapt is het volgens mij ook niet zo erg hoor. De ene heeft meer slaap nodig dan de ander. Maar het is ook wel handig als ze niet oververmoeid worden natuurlijk.
Als hij erg onrsutig is kun je een bakerzak van puckababy proberen. Werkte bij mn eerste heel goed!

Tom is een kindje wat veel behoefte heeft aan regelmaat. Allereerst moeten we hem inbakeren, omdat hij anders helemaal niet in slaapt komt. Sinds een aantal weken hebben we eigenlijk een heel fijn ritme met hem. Als hij de fles op heeft, gaan we even lekker samen knuffelen en daarna gaat hij spelen (in de box, in de wipstoel of op een speelkleed). Wanneer Tom moe wordt, begint hij een beetje te jammeren en in zijn gezicht te wrijven. Hij wordt dan ingebakerd en wakker op bed gelegd. Hij valt dan heel snel in slaap en slaapt heel vaak tot zijn volgende voeding. Op zich is dit ritme heel fijn, maar het heeft ook een nadeel. Tom slaapt heel moeilijk als hij in de maxi-cosi zit of als we aan het wandelen zijn. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk thuis te zijn en pas laat in de middag te gaan wandelen. Hij heeft dan al een aantal uurtjes slaap gehad en kan dan lekker om zich heen kijken.

Terug
Bovenaan