<p>Hallo iedereen! ?</p><p>Ons dochtertje van 12 weken zit momenteel denk ik volop in haar 3de sprongetje.</p><p>Zij is altijd een hele goede slaper geweest s’nachts en we zitten al enkele weekjes in hetzelfde ritme: 20u00 naar bed, 03:30 wordt ze wakker voor een flesje en om 07:30 staan we op. Nu sinds enkele dagen wordt ze s’nacht elk uur (soms elk half uur) huilend wakker. We troosten haar dan met een speentje, kusje, aai op haar buikje en zetten haar white noise machine op en dan valt ze wel meteen terug in slaap, wel maar voor even. S’ morgens als we op staan is zij ook helemaal doodmoe van de nacht waardoor zij nu dus overdag hele lange dutjes doet en bijna een hele dag slaapt om haar slaap in te halen. Ik maak haar dan ook niet wakker omdat ik dat zo zielig voor haar vindt. Maar vraag me wel af of ik op deze manier haar dag-nacht ritme niet aan het omdraaien ben? En dat het veel slapen overdag het ‘niet slapen s’nachts’ probleem niet extra in de hand werkt? Zijn er nog mama’s die hier ervaring mee hebben? Alvast bedankt!</p>