Overdag vechten tegen de slaapjes

<p style="text-align: left;">Hey,</p><p style="text-align: left;">Ons zoontje wordt morgen 15 weken en slaapt al een tijdje hele nachten door. Sinds dit weekend slaapt hij zelfs in zijn eigen kamertje en dat verloopt prima. Over de nachten hoor je ons niet klagen.</p><p>Overdag is dit jammer genoeg een ander verhaal. Hij wordt 's ochtends steeds vrolijk wakker en we hebben dan een rustige ochtendroutine: opstaan, naar beneden gaan en hem daar op de verzorgingstafel verschonen en aankleden, daarna rustig een flesje drinken. Ik ontbijt vaak erna, terwijl ons zoontje in de wipper zit. Maar na een tijdje wordt hij opnieuw moe en onrustig, ik kan hem enkel troosten en in slaap brengen op de arm of in de draagzak. De box is geen optie, want dan krijst hij alles samen (soms lukt het me om hem erin te leggen nadat hij in slaap is gevallen). Hij doet 's ochtends hazenslaapjes van maximum 20 minuutjes en dus vaak op de arm/draagzak.</p><p>Enige tijd na zijn middagflesje (+/- een uurtje) probeer ik hem in zijn kamertje een dutje te laten doen. Slaapzakje, nachtlampje aan op afwisselende kleuren, alles donker en stil, tutje in. Maar dan vecht hij vreselijk tegen de slaapt en huilt heel erg. Soms laat ik hem doen, ga ik enkel terug om zijn tutje terug te geven en hem eventjes te kalmeren en dan valt hij na een lange tijd in slaap voor 30 à 45 minuten. Wanneer we gaan wandelen of weggaan met de auto, slaapt hij langer. Ik maak hem dan ook niet wakker als we thuis zijn, maar laat hem verder slapen in de wandelwagen of Maxi-Cosi. Dan slaapt hij vaak twee uur aan één stuk.</p><p>Het wordt wat vermoeiend - ik kan overdag bijna niets doen en wanneer hij niet slaapt, is hij 's avonds heel erg onrustig en zijn we enkel aan het wiegen en troosten.</p><p>Ik merk dat hij wel veel last heeft telkens er een mentaal sprongetje is en ik hoop dat dit een voorbijgaande fase zal zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? </p>

Onze jongste is inmiddels 1 jaar geweest maar die had ook erg veel last van de sprongetjes. Het enige wat je kan doen is troosten en lekker knuffelen. Dat werkte hier tenminste nog wel. Onze oudste is tot 1.5 overal vloeiend doorheen gegaan. Dus wij wisten ook nirt zo goed hiermee om te gaan haha. Het komt goed

Terug
Bovenaan