overdag veel slapen, s avonds tot laat spoken!

A

Anoniem

Guest
Hi Girls,

Ben er een tijdje niet geweest en lees gelijk allerlei interessante onderwerpen, dus ga een heleboel reakties en onderwerpen plaatsen haha.

Maar eerst mijn vraag. We krijgen Mats van bijna 10 maanden steeds moeilijker naar bed. Als hij op het kinderdagverblijf is geweest, waar hij (zoals veel kindertjes begreep ik daar) slecht slaapt, dan is t niet zo'n probleem. Maar heb ik m thuis, dan slaapt hij soms overdag wel 3 uur(!) achter elkaar en vaak nog een keertje een uur of anderhalf. Wakker houden ontaardt in regelrechte schreeuwpartijen en dikke tranen.
We leggen m s avonds na het eten (en daarna een fles)in bed; kríjsen! Tijdje laten huilen helpt niet; hij raakt dan helemaal over zijn toeren. Uit bed, weer in bed, fles proberen...zuuuucccht...zo werd het laatst zelfs kwart over 10!!
Vandaag heb ik m uit zijn slappje wakker gemaakt, maar erg vrolijk werd ie er niet van (!).
Hij ligt er nu wel in..afwachten dus maar f paps en mams eindelijk ook eens een stukje avond hebben..
Wie heeft er tips??

Alvast bedankt,
Renske

Hoi,
wij hebben twee meiden en ze hebben totaal verschillende ritmes.
Meike, 12/07/06, slaapt s ´ochtends een half uurtje en wordt uit haar zelf weer wakker. In de middag slaapt ze twee uur. Wij houden ons daaraan ookal heeft ze een beroerde nacht gehad....
Isa, 29/05/04, heeft overdag tot haar tweede 3,5 á 4 uur overdag geslapen en sliep s ´nachts ook goed.

Mijn eerste reactie is als ik jouw verhaal lees toch minder te laten slapen overdag. Wij hebben het net Isa echt voorzichtitg afgebouwd want die reageerde ook heftig erop. Meike regelt het zelf, ze wordt de laatste dagen al na 1,5 uur slaap wakker uit haar zelf terwijl haar zus van drie het liefst twee uur ligt te knorren, wat ´n verschil hé.

Succes en je kunt altij het cb nog vragen, ik bel er ook naartoe als ik vragen heb waar ik zelf niet uitkom.
MAAR dit forum is ook een supergoede plek dat weet ik ook uit ervaring.

Groetjes Renske mv Isa&Meike

Ik kan je maar één advies geven en dat is de slaaptijden overdag inkorten. Je kunt hem gewoon in bed leggen als hij dat aangeeft of op tijden die je zelf in gedachten hebt, maar maak hem na een uurtje of 1,5-2 weer wakker en laat hem niet te lang achter elkaar slapen. Wellicht is dat de oplossing. Zorg dus dat hij 's avonds niet geheel uitgerust is, zodat hij graag weer naar bed gaat.

Groetjes en succes

Fonske.

Nou denk ik dat ik een foutje heb gemaakt want ik zie 2x mijn naam..... Haha heet jij ook zo. Ik had alleen je forumnaam onthouden.

Groetjes!!

Terug
Bovenaan