overdag wakker maken voor het flesje?

Hallo,
Ik heb een vraag waar ik graag jullie mening over zou weten.
Ons dochtertje is 5 en een halve week en krijgt flesvoeding.
Nu kwam ze voorheen om de 3 a 4 uur voor het flesje. Ze werd uit zichzelf wakker.
sinds deze week slaapt mevrouw lekker door en komt ze niet meer zelf om de 4 uur. Moet ik haar nu na 4 uur wakker maken of kan ik haar lekker laten slapen totdat ze zelf aangeeft dat ze honger heeft????

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt!

groetjes
 
Hoi,

Je moet je kindje wel wakker maken overdag na 4 uur. Als je je kindje door laat slapen overdag denkt 'ie straks dat het nacht is en ben je je ritme weer kwijt. 's Nachts mag je je kindje lekker door laten slapen, maar overdag niet.
 
Hallo Bambino,

Ik ben het wel eens dat je je kindje moet wakker maken  om de  4 uur overdag om weer te voeden.
Maar s,nachts door laten slapen zou ik ook niet doen.
Zeker niet nu je kindje nog maar 5 en een halve week is. Dan is hij/zij nog geen 5 kilo en dan kunnen ze hun bloedsuikerspiegel nog zelf niet op peil houden. Dus mag er tussen de laatste voeding en de de volgende voeding niet meer dan 6 a 8 uur tuusen zitten.
De laatste voeding zet ik op 23:00 uur en dan op de helft van de nacht zet ik de wekker om haar te voeden. Pas als je kindje zwaarder is dan 5 kilo mag het doorslapen zonder de nachtvoeding.

Liefs Tweeling
 
Terug
Bovenaan