Overdag wel in box niet in bed slapen

<p>Hallo</p><p>Onze dochter van 7 weken kan prima zelf in slaap vallen alleen doet ze dit alleen in de box.</p><p>Wanneer ze in haar eigen bedje ligt gaat zd soms zelf slapen maar wordt dan na 15 tot 30 minuten wakker en wil daarna niet meer slapen.  Kalmeren helpt dan voor paar minuten maar ze zet het al snel weer op een huilen. In de box slaapt ze vrij vlot, soms is het nodig om nog even de speen opnieuw te geven. </p><p>Snachts slaapt ze in cosleeper bij ons op de kamer. Inslapen is dan lastig maar ze raakt dan niet zo overstuur en valt uiteindelijk zelf in slaap en slaapt dan 4 tot 6 uur Snachts achter elkaar. We komen pas 2 uur nadat zij naar bed gaat ook in bed liggen. </p><p>Hoe kunnen we haar toch overdag in haar Bedje laten slapen? Of moeten we het rustig blijven proberen en komt dit vanzelf goed?</p>
 
Heel normaal hoor. Vaak gaat het na 3 a 4 maanden vanzelf ineens wel. 
Hier heeft ze tot 12 weken altijd op mij of later ook in de box geslapen. Daarna zijn we zo af en toe een slaapje in haar bedje gaan doen. Dit ging in eerste instantie kut. Ze huilde veel en als ze al in slaap viel dan was het 10 minuutjes. En dat terwijl ik erbij zat. Ik maakte me daar destijds ook best druk om want ik wilde graag dat ze even zelf kon slapen zonder dat ze van alles wakker werd. 
Maar na 15 weken ofzo werd ze helemaal vanzelf makkelijker daarin. En met 17 weken sliep ze al alle dagslaapjes in haar bedje. 5 x 45 min. 
En met 4,5 maand sliep ze al 45/90/45 min in een fijn ritme. Geen moeite voor hoeven doen
 
Oh en white noise hielp hier wel. Daar slaapt ze met 11 maanden nog steeds graag op in als ze een beetje overprikkeld is geraakt.
 
Ja ik ken het. Heel internet en boeken uitgeprobeerd maar niks werkte. Elke week bleef ik proberen en na 4 maanden ging hij overdag zijn bedje accepteren??. Het was sws geen slaper, maar was allang blij dat hij in zijn bedje lag?
 
Ik heb ook een periode gehad dat mijn dochter alleen maar in de box sliep. Het was voor haar toch een fase. Je merkt op een gegeven moment dat ze sneller wakker worden van geluiden en hun rust meer vinden in een stille slaapkamer. Zo was het in ieder geval bij mijn dochter.
 
Bij ons dochtertje (nu 8 weken) werkt inbakeren heel goed als ze in haar bedje moet slapen. Als ze beneden in de wieg in de kamer ligt valt ze wel zo in slaap. Alleen op haar kamer lastiger. Als we haar inbakeren is ze zo vertrokken. Als dit niet altijd werkt dan zetten we ook nog white noise aan en dan slaapt ze zo. Ons zoontje (21 maanden) valt nog steeds in slaap met white noise. Het geeft hem rust om in slaap te komen en hij vraagt er zelf om. Dus waarom niet.. wij zetten het geluid overigens maar Max 15 min aan. Werkt voor allebei goed.
 
Terug
Bovenaan