overdag zelfde slaapplek?

Zo, ik heb nu maar eens een boekje over
Rust en Regelmaat gelezen, aangezien mijn baby
veel huilt en dit uitkomst kan bieden...

Daarin staat dat het niet verstandig is om je baby
overdag bij teveel geluiden te laten slapen, zoals in
de woonkamer (waar ook wel eens een tv aan staat of
visite is, stofzuiger etc...) Ik wilde zo graag juist een kind
die daaraan gewend raakt, zodat je later niet een kind
hebt die wakker wordt bij het minste geluidje!!! Maar nu lees
ik dus dat Rust weer het beste is. Dus dan maar boven in
het wiegje leggen, net als 's nachts??? Daar is het heel stil, onze slaapkamer.

Ook de verpleegkundige van het consultatieburo zei dat Rust en Regelmaat weer '''terug komt''. Daarbij hoort ook het laten huilen als je de baby wakker in bedje legt, huilen om zelf in slaap te kunnen vallen. Moeilijk lijkt mij !!!!   Maar ik ga het maar proberen... omdat
ik verder al zoveel heb geprobeerd!

Groetjes Happy
bevallen 11 juni

hoi hoi,
ik ben een februari mama en ik heb ontzettend veel baat gehad bij het naleven van de 3 r-en. Heb naar aanleiding van het boekje van Ria Blom inderdaad meer ritme, rust en regelmaat in mijn dochter haar leventje gebracht en het werkt fantastisch. Het is inderdaad wel even volhouden hoor en langer dan een half uur(soms met tussenpozen)laten huilen kon ik ook niet maar ik haalde haar dan niet uit bed. Ging dan troosten met mijn handen, zonder oogcontact. Werd ze heel rustig van en nu, na 4 maanden weet ze niet beter. Wakker worden is pamper, fles, (nu dan)een uur of anderhalf spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed. Je kindje heeft baat bij voldoende rust, hier groeien kindjes van. Succes met proberen en hou vol!!

Groetjes, Anne

Ik kreeg het advies van het cb om Britt (1 juni 2007) tussen 2 voedingen (dus 1maal per dag) in de kinderwagen te laten liggen beneden. Maar ja dit is misschien ook omdat Britt dag en nacht mega omdraait.

Zo werd ze wel moe en sliep ze weer 4 uur tussen de voedingen

xxx Nienke

MV Myrthe*,Anne-Fleur, Esmée en Britt

Hoi,

ik leg Stijn ook in zijn bed als hij overdag slaapt. Behalve als hij onderweg in de wandelwagen in slaap is gevallen. Dan laat ik hem daar lekker liggen. Ik heb mijn kinderen nog nooit laten huilen. Stijn mag best even jammeren maar als hij gaat huilen pak ik hem op en troost ik hem. Dat heb ik bij de oudste twee ook zo gedaan en die hebben altijd weinig gehuild. Verder stofzuik ik overdag gewoon overal en dus ook in de babykamer. Stijn slaapt er gewoon doorheen. Het komt waarschijnlijk ook omdat dit al ons derde kindje is en ik de gewoontes nog heb van de andere twee.

Groetjes van Marloes

precies Marloes, zo'n aanpak ligt ook in mijn aard...
vind het zó moeilijk om dat advies van gewoon een poos laten huilen op te volgen, mag zelfs een half uur!!! Zielig!!
Baby's huilen toch nooit zomaar??
Ik denk dus dat ik nu maar gewoon mijn gevoel volg hoor....
oppakken, knuffelen wanneer ik wil en mn hart volgen!

Hoi Happy,

ik heb ook eht idee dat een baby, als hij altijd maar moet huilen om in slaap te vallen, het slapen als iets vervelends gaat ervaren, waardoor het alleen maar moeilijker word om te gaan slapen. Stijn valt nu nog vaak aan de borst in slaap. Dan leg ik hem wel op bed, maarn iet bij het eerste gaapje al. Ik vind babygehuil zo zielig om te horen.

Hoe gaat het verder met jullie? Groeit je zoon goed? Stijn groeit als kool. Ik heb mijn man gisteren luiers maat drie laten kopen, want maat twee zijn zeker voor de nacht echt te klein. Het gaat zo hard. Als ik hem rechtop tegen me aan hou gaat hij al rechtop met zijn hoofd naar achteren om zich heen kijken. Hij is zo sterk.

Heb je eigenlijk al ergens een foto van je kleine man neer gezet? Ik niet, want ik ben totaal niet technisch aangelegd wat dat betreft. Ik wilde van de week wat foto's naar de AH mailen om af te drukken, maar tot drie keer toe was ik ze kwijt. Erg he.

Groetjes van Marloes

Hoi, hier een april-mama. Wij hebben vanaf het begin onze zoon wakker in zijn bedje gelegd na fles, "spelen" en schone luier. En niet langer dan 10 a 15 minuten huilen lag hij te slapen, zeer tevreden te slapen!! Wellicht zoek je nog naar de betekenis van de verschillende huiltjes van je kind. Maar let maar eens op, bij hysterisch aaneengesloten huilen is vaak een boertje de oorzaak(als hij/zij net een fles en een schone luier heeft gehad dan :))

Baby's vechten ook vaak tegen de slaap, het is iets waarvan ze niet goed weten wat het is "het in slaap vallen". Dus als je altijd je kind bij je in slaap laat vallen dan zal dat op den duur ook de enige wijze zijn waarrbij je kind in slaap wil vallen, of juist in de box oid. Is nu lief, leuk maar wat over een paar maanden????

Wellicht kun je proberen om alleen de ochtendslaap in zijn eigen bed te doen (veel baby's zijn in de ochtend wat makkelijker (nog weining indrukken van de dag) en de overige slaapjes wel beneden oid, en dit langzaam opbouwen met na een paar dagen de middagslaap ook in eigen bed en na een paar weken de avondslaap in eigen bedje...

Succes, maar echt de 3-er werkt op den duur echt ook al is het voor je moederhart niet echt geweldig in het begin.

Hi Happy,

Van mijn zus die kinderverpleegkundige is, kreeg ik ook het advies om mijn dochter ook overdag zo veel mogelijk in haar eigen bedje te laten slapen. In het begin liep ik wat op en neer, omdat ze lag te huilen en mijn moederhart echt brak. Maar het is verbazingwekkend hoe snel zij en ik ook :) hebben geleerd. Ik probeer ook iedere keer hetzelfde ritueel te hebben. Eten, even spelen, knuffelen, gaat ze gaat gapen dan leg ik haar wakker in bed, zeg zachtjes dat ze moet gaan slapen, aai over haar bolletje en loop weg. In het begin pikte ze dat echt niet, maar nu gaat dat hartstikke goed.

Ik dacht ook dat ze niet zomaar zou huilen. Maar volgens mijn zus doen die kleintjes iedere dag zoveel indrukken op dat het soms nodig is om zich even in slaap te huilen.

Probeer het een paar dagen vol te houden en zorg dat er voorspelbaarheid is. En over lawaai en slapen. Ik zet ook gewoon de stofzuiger aan hoor als ze in haar bedje ligt, draai muziek en de visite hoeft echt niet op de tenen te lopen.

Terug
Bovenaan