Overdag zindelijk... nu 's nachts?!?

Hoi,

Net weer een wasmachine gevuld... vind het tijd worden voor wat "ervaringsdeskundig" advies....

Pascal, nu ruim 3,5, is sinds eind januari overdag zindelijk. Dit is eigenlijk zonder veel problemen gegaan (tja tenzij mama hem een te strakke broek aan doet dan kan een ongelukje nog wel voorkomen )

We hadden hem de laatste tijd al laten slapen met een luierbroekje en hem 's avonds, voordat we zelf gingen slapen, laten plassen. En het kwam wel voor dat het luierbroekje dan droog was (voor zover je dat echt goed kan beoordelen....) Dus tijd voor de volgende stap. Een mooie kaart gemaakt om de droge nachten op aan te geven en weg met de luierbroekjes. In 8 dagen tijd 5x droog dus Pascal had een mooie beloning verdiend.

Maar ik ben toch niet helemaal gerust.... De afgelopen twee nachten was hij namelijk wel weer nat (en niet zo'n beetje ook) en de eerste keer is hij er niet eens van wakker geworden, ik kwam erachter toen ik hem wilde laten plassen. Dit is  waar ik nu mee zit.... Als hij het (nog) niet aanvoeld komen (of er in ieder geval niet wakker van wordt) moet ik het dan wel doorzetten? Ongelukjes zijn absoluut geen probleem (daar is de wasmachine voor) maar het moet voor hem ook leuk blijven...

Hoe zijn jullie ervaringen en adviezen hierover?
 
hallo
Mijn zoon is nu bijna 5 en pas zindelijk sinds 2 maanden ('snachts)
Ook wij lieten hem plassen voor we naar bed gingen en hij was wisselend nat en droog.
Blijkbaar duurt het bij jongens wat langer.
Maar ineens was hij droog dat ging eigenlijk vanzelf.Ik zou hem gewoon een luierbroekje aanlaten want als het misgaat is voor hem alleen maar vervelend en niet zo goed voor zijn zelfvertrouwen.Het komt vanzelf en asl het lukt zijn ze reuze trots
Groetjes mandy
 
Mijn zoontje paste met 6 jaar nog in bed en mijn dochtertje was met 3 jaar zindelijk `s nachts. Volgens mij gaan die dingen vanzelf. Bespaar jezelf een hoop werk door hem een luiertje om te doen. Wel zou ik hem rond 23.00uur nog even laten plassen.

Petra
 
Terug
Bovenaan