Overdonderd en beroerd

A

Anoniem

Guest
Lieve chatters,

Ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben. Al ruim 7 weken! Ik was net gestopt met de pil en ging er stiekem een beetje van uit dat het wel een tijdje zou duren voordat m'n lichaam weer 'normaal' zou functioneren. Verkeerd gedacht dus!! Vrijwel meteen zwanger. Natuurlijk ben ik ontzettend blij, maar  ik ben de afgelopen dagen alleen maar verschrikkelijk misselijk geweest. Ik heb ABSOLUUT geen zin in eten maar heb wel een hongergevoel. Verder heb ik het idee dat m'n buik  ontzettend opgezet is. Ik ben heel benieuwd of er meer vrouwen dit zo ervaren in het begin en of er nog 'hoop' is  ....  Ik werk nu trouwens full-time en ik kon vandaag in  ieder geval niet m'n hoofd bij m'n werk houden. Zijn er vrouwen die zich met misselijkheidsklachten ziek melden op het werk of is het echt een kwestie van: volhouden??

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!
Kipling26  

beste "kipling",

Ik leef met je mee hoor! Ik dacht een week geleden nog heel positief: al die zwangerschapskwaaltjes en al die hysterie, ik doe er lekker niet aan mee hoor! Maar sinds een weekje moet ik er toch aan geloven.
Ik ben heel de dag door misselijk, ik geef wel toe echt overgegeven heb ik nog niet maar dat is sowieso al 20 jaar geleden.
Ik werd nog het meest misselijk van de zenuwen: Zo van hoe moet dat op mijn werk en in de file in de auo?!
Maar wat ik nu merk is dat hoe drukker ik bezig ben (ondanks die vreselijk vermoeidheid...) hoe minder last ik er van heb. Het blijft wel, maar als ik niks doe en thuis op de bank hang voel ik me veel slechter dan wanneer ik druk bezig ben.
Dus mijn advies is probeer zolang mogelijk gewoon je werk te doen.
Als het echt niet meer gaat dan moet je dat natuurlijk aangeven, dan kun je niet anders  dan stoppen met werken.
Mijn schoonzus heeft vanwege deze klachten al na de 2e maand niet meer gewerkt!

Wat die opgeblazen buik betreft: daar heb ik ook last van, het schijnt er allemaal bij te horen. De hormonen in je lijf oefenen ook invloed uit op de spieren van je darmen.
Helaas pindakaas!
Probeer maar in je achetrhoofd te houden hoe fijn het is dat het zo snel gelukt is!

Veel succes
groeten Elke

ja hier ook een zwangere vrouw die overdondert was. haha ik had in het begin ook van het is zo onwerkellijk wij papa en mama. Ik heb geen last van misselijkheid gehad, maar zat echt telkens aan mijn buik te voelen van hier moet het dus allemaal gaan groeien, in het begin inderdaad alleen met de gedachten bij zwanger zijn en baby s.
Ik ben nu 17 weken en de tijd vliegt voorbij, kan mijn zinnen verzetten en mijn collega s val ik er ook niet meer mee lastig baby talk hahaha was baby voor en baby na.
Geeft niks het besef komt echt goed bij de eerste echo zo van jeetje het zit er echt.
Je gaat straks lekker thuis bezig met de babykamer en dan ben je weer een stapje dichterbij het besef.
In het begin dacht ik ojeeeeeeeeee het moet er ook nog uit straks hahaha. We hebben nog tijd genoeg om aan het idee te wennen, lekker fantaseren, dagdromen hoe het kindje er uit gaat zien. Het krijgt allemaal stukje bij beetje een plekje in je leven, en het mooie is als alles goed gaat je hele leven lang. In het begin vond ik het echt eng voor altijd mama zijn, nu slaat het om geweldig voor altijd papa en mama.
Het gevoel komt vanzelf, tenminste mijn ervaring.
Lekker dagdromen dus en genieten.

Hoi !
Ik heb zelf 11 weken in de ziektewet gezeten vanwege de misselijkheid, namelijk vanaf week 9 tot en met week 20. Dat is ook je volste recht om in de ziektewet te gaan. Ik heb wel vanaf het begin veel overgegeven. Als beste tip kan ik je alleen maar geven, eet zoveel als je kan. Zorg dat je maag niet leeg raakt, dat heeft bij mij het beste geholpen. Dit klinkt heel raar, maar het is echt zo.
Succes
Birgit

Beste Kipling,

Ik heb de mazzel gehad dat ik niet hoefde te spugen, maar ik was wel erg misselijk. Probeer voor je opstaat een beschuitje of cracker te eten en eventueel wat te drinken (glas water of kopje T). Door de dag heen steeds kleine beetjes eten. Ik kon niet zonder sultana's. Inmiddels ben ik van de misselijkheid af en  lust ook weer de dingen die ik voor de zwangerschap lustte. Ik heb een hele tijd geen pasta met rode saus gegeten, ik kreeg het niet door mijn keel, terwijl ik daar normaal juist gek op ben..haha

Veel water drinken helpt ook wel een beetje, maar zorg dat je vaak kleine beetjes eet. Lukt het echt niet en blijf je spugen moet je even bij de huisarts langs gaan. Ik heb me laten vertellen dat er speciale middeltjes zijn voor zwangere vrouwen die echt extreem veel spugen.

Sterkte! enneh het wordt beter!

groetjes Pauline

welkom bij de club!
Ook ik kan er over meepraten, ben de hele dag door misselijk en heel moe. Ik moet nu ieder half uur iets eten, anders ben ik zo beroerd als een hond. En moet ik overgeven. Vreselijk! Ik werk in het onderwijs en kan de dag amper doorkomen. De kinderen doen goed mee. Het lijkt wel of ze het aanvoelen. En ik heb zin in vette dingen. Heerlijk...Maar daar geef ik niet aan toe. Het gekke is, dat ik na het eten van bijv. een loempia of een kroket, ik me een stuk beter voel.
Ik heb het wel op mijn werk moeten vertellen, omdat ze dachten dat ik overspannen aan het worden was... Dat ging me te ver....
Succes de komende tijd...

D

hoi meis,

ik weet ong wel wat je voelt.. niet van plots zwanger zijn maar wel van de misselijkheid..
Ik lig echt al bijna 5weken in bed.. kan niet opstaan of het overgeven begint..
ik heb me ook moeten ziek melden.. we zitten midden in een verbouwing hier en ik voel me echt super schuldig!
mijn moeder verzorgt me overdag want als ik zelf ga lopen gaat het helemaal mis..
VRESELIJK..
de doc is hier thuis geweest en die zegt gewoon bed rust houden..
gelukkig hou ik (omdat ik in bed blijf) genoeg eten binnen en hoef dus niet naar het ziekenhuis..maar de verlosk houdt het heel goed in de gaten...
kan je wel vertellen dat ik onder tussen ook echt niet meer vrolijk ben.. ik wil gewoon leuke dingen kunne doen! maar ja ik doe het wel voor een goed doel...

ik wens je iniedergeval heel veel sterkte toe..

dikke kus
Annemieke

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het helpt een stuk om te horen dat ik niet de enige ben!! Ik hoop dat de ergste misselijkheid binnenkort overgaat en dat ik dan eindelijk die roze wolk op kan klimmem ;-)
Het is trouwens wel grappig, want juist 's ochtends heb ik weinig last van misselijkheid. Vooral 's middags en 's avonds is het bij mij erg.  Wat daar wel als voordeeltje bij komt kijken is dat ik lekker op de bank mag hangen 's avonds en dat m'n vriend voor het eten en alle huishoudelijke klusjes zorgt!!

Groetjes,
Kipling26

Terug
Bovenaan