Overdwars in bed

Hallo mede moeders,

Mijn dochter Esmée, bijna 10 maanden heeft sinds kort iets nieuws waar ik niet echt blij   mee ben, als ik haar in haar trappelzak in bed legt, ligt ze binnen een mum van tijd overdwars in haar bedje en wordt ze wakker omdat haar hoofdje klem ligt tegen de spijlen. Dit gebeurt  als ik haar om 19.00 uur in bed heb gelegd, meestal moet ik dan na een half uur terug om haar goed te leggen  want dan begint ze te brullen. Als wij zelf naar bed gaan, ga ik altijd even bij haar kijken of ze nog goed ligt en dek haar dan onder haar dekentje en lakentje maar de laatste paar nachten moet ik er steeds uit omdat ze dan gaat huilen omdat ze weer overdwars ligt. Wat kan ik hieraan doen, ik vind het zo zielig en lijkt me zo zeer doen aan haar hoofdje om steeds tegen en tussen die spijlen te liggen. Ik stop haar trappelzak altijd tussen het voeteneind maar dit trapt ze zo weer los.

Alvast bedankt.

Groetjes Linda
 
hoi hoi,

Je kunt ze ook alleen in de slaapzak laten slapen ( zeker met dit weer). Mijnoudste lag altijd achterstevoren in bed en zijn haar toen maar zo in bed gaan leggen. Toen ze in het grote bed ging slapen bleef ze wel netjes liggen ( !!!!!!!). Ik zou je er niet te druk om maken als ze niet lekker ligt met haar hoofdje tegen de bedrand dan draaid ze weer denk ik.

groetjes
 
Mn zoontje draait nu vaak op zijn buik erg irritant en vaak ligt hij sochtens ook overdwars, ik draai hem altijd terug. Na een half uurtje kijk ik altijd nog ff of hij goed ligt en voordat ik naar bed ga.
Het is gewoon een draaitol.
 
pfff wat herkenbaar zeg!
ben blij dat er meer moeders zijn die hetzelfde probleem hebben.
die van mij wil alleen maar op z'n buik lijkt het wel.
eigenlijk het liefste de hele dag door.
met als resultaat dat hij op de vreemdste manieren in bed ligt.
hij slaapt ook vaak op z'n buik.
hij is bijna 8 maanden oud en ik laat hem altijd slapen in z'n slaapzak.
en terugleggen helpt niet, want waar ik bijsta rolt hij alweer terug!
nou ik merk dat je aan mij niet zoveel hebt kwa tips.
maar troost je met de gedachte: je bent niet de enige.
en verder denk ik dat het een fase is en het gewoon een beweegelijk kind is, elke kind is anders he?
 
Hoi Linda,

Mijn zoontje is vandaag 10 maanden oud en die ligt ook meer dan regelmatig overdwars in bed....in een bocht, diagonaal, bedenk het maar. Mijn mening is, als hij zo kan gaan liggen, kan hij ook wel weer goed gaan liggen zodra hij tot de conclusie komt dat het niet lekker ligt. Ik zou zeggen, laat je dochter lekker gaan...ze kan er niet uit vallen en als je haar halverwege wakker maakt om/door haar goed te leggen, gaat ze toch gillen (en om haar dan weer in slaap te krijgen...)

Succes,

Liefs Claudia
 
hoi,

mijn zoontje lag ook vaak overdwars en voordat ik zelf naar bed ging draaide ik hem voorzichtig een halve slag en hij sliep gewoon door terwijl ik dat deed.
misschien een iedee.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan