Overeenkomsten PMS en prille zwangerschap

Hoi allemaal,

Momenteel zit ik twee dagen voor mijn NOD (en m'n geduld wordt wederom enorm op de proef gesteld).
Nou vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn (vrouwen die een geslaagde zwangerschap hebben of hebben gehad) met overeenkomsten tussen PMS en een prille zwangerschap.

Altijd voor ik ongesteld moet worden, zijn mijn borsten gevoelig en opgezet. Zo heb ik dit nu ook.
Maar de afgelopen dagen ben ik af en toe met vlagen een beetje misselijk geweest.
Het internet geeft aan dat borsten bij een zwangerschap gevoelig zijn. En bij PMS met name zwaar en opgezet. Delen jullie die ervaring?

Het gevoel weet ik niet precies meer. Maar bij mij waren mijn borsten binnen een maand na de positieve test een cupmaat groter.
Het enige symptoom dat ik nog voor de test had, waren heel levendige dromen.
Wel weet ik nog dat ik na het stoppen met de pil inderdaad ook gevoeliger borsten had voor de menstruatie, waardoor ik inderdaad richting zwangerschap dacht.
Eigenlijk kan je zo vroeg in de zwangerschap nog nauwelijks iets merken. Misselijkheid kwam bij mij pas na de test. 
Ik snap helemaal dat je alle mogelijke symptomen zoekt, wanneer je graag zwanger wordt ( of er juist bang voor bent). Maar het enige dat echt uitsluitsel geeft is de zwangerschapstest, een bloedtest of in een later stadium een echo.
De meeste symptomen kunnen ook symptomen van iets anders zijn helaas. Dus moeilijk met zekerheid te duiden.

Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn derde. 

Herkenbaar om voor je NOD vanalles te voelen. Over de oudste hebben we bijna 4jaar gedaan. Ik heb zoveel gevoeld, ook misselijkheid. En het was nooit zo. 
Alle drie de keren voelde ik me eigenlijk niet anders als het op zere borsten, krampjes, misselijkheid etc aan komt. Misselijkheid van de zwangerschap kwam bij mij pas na 5/6 weken, en dat was vele malen sterker, dat was echt anders. 

Wat ik bij alledrie wel had en wat echt een symptoom was voor mij is dat ik het stervenskoud kreeg. Dat is steeds 2 trimesters lang en dan de laatste 3 maanden bloedheet. 

Bij de oudste waren we op vakantie in die periode voor NOD. En wat ik toen ook merkte. Normaal liep ik met gemak lange afstandswandelingen. Die moesten nu door de helft. Mijn conditie zakte meteen. Bij de middelste had ik dat wat later pas 10/11 weken, al was die zwangerschap wel pittiger met bekkenpijn. Nu met de derde ben ik het fitst van allemaal. Dus dat zegt ook niet altijd wat. 

Wat ik bij de middelste en deze zwangerschap wel al voor de NOD had is dat ik mijn toeschietreflex meerdere keren per dag voelde. Maar ik had al borstvoeding gegeven aan de oudste, en ze kwamen kort op elkaar. Dus ik denk dat dat meer komt omdat mijn borsten dan weer aan de slag willen. 

Lang verhaal kort: voor de test wist ik het gewoon niet. Ik maakte me gek met allerlei symptomen. Maar het eerste waar ik het echt aan merkte was de positieve test (dag 17, dag 12 en dag 12)
Daarna ga je wel denken... oh dat was anders, en dat had ik bij de vorige zwangerschappen eigenlijk ook. 

Terug
Bovenaan