Overgaan naar peuterbed..tips??

Hallo,

Mijn zoontje van 2jr en 3 maanden is sinds vorige week verhuisd naar zijn nieuwe kamer en dus ook zijn nieuwe bedje, omdat we over 2 maanden nog een kindje verwachten dacht ik.. kan hij mooi nog even wennen.
Het ging prima en hij sliep de eerste dagen en middagen als een roosje. Tot gistermiddag... hij heeft nl ontdekt dat hij uit bed kan en gaat dan spelen, gisteren heb ik hem een paar keer teruggelegt, maar  hij gaat niet  slapen dus en een wanhopige moeder als gevolg, want hij was echt wel moe! en wordt dan eind van de dag supervervelend...( Tja in combinatie met de zwangerschap is dat wel heel vermoeiend)
's avonds sliep hij dan ook direct en geen probleem.
Vanmiddag leek het of hij rustig zou gaan slapen, maar nee hoor.. ik schrok me rot, hij stond ineens met slaapzak en al beneden en had dus voor het eerst ook  een deur open gemaakt, wat hij nog nooit had gedaan.
Ik schrok natuurlijk erg en zal mijn man in ieder geval de deurkruk omhoog laten zetten straks. en het traphekje dan ook zeker afsluiten!!!
Hij heeft zijn slaap echt nodig, hij storte net al helemaal in en ligt nu (half 4) toch te slapen.

Wat ik me nu dus afvraag is, wat nu??  
Is het toch nog te vroeg om  in een ander bed te laten slapen en zou     ik juist moeten doorzetten of toch maar een 2e ledikant regelen??
Wie heeft een ervaring of tip voor me??

Groeten Deb
 
Hoi,

Bij mijn vriendin is het precies het zelfde gegaan als jou verhaal. Zij was ook zwanger. En hij kwam er iedere keer uit. Zij heeft op een gegeven moment toch een 2e ledikant op de kop getikt en hem daar weer in gelegd. Dit vond hij eerst niet zo leuk natuurlijk, maar dit was heel snel weer  over, en hij sliep weer als een roosje. Sinds kort heeft ze het bedje weer neergezet. En nu gaat het hartstikke goed. Dus ik zou als ik jou was even wachten en nog even een ledikantje neerzetten. En het over een half jaartje of zo nog een keer proberen.


Groetjes Isa
 
hoi hoi,

wat een bekend verhaal, zeg!  Wij hadden het ledikantje van ons zoontje omgetoverd tot een laag bedje. Dit, omdat ik een aantal weken niet mocht tillen. ( ivm miskraam en bbz). De eerste paar keer ging dit echt uitstekend, maar toen meneertje eenmaal doorhad dat hij zelf uit en in zijn bedje kon klimmen werd het een ramp!!!

Iedere keer weer naar boven toe en weer terugleggen in zijn bedje. Hij vond het een fantastisch spelletje en had er veel lol in. We waren 'smiddags en 'savonds wel 2 uur bezig om te zorgen dat hij toch ging slapen.
Vervolgens stond hij 'sochtends alweer om half vijf naast ons bed.
Dit was dus echt niet de bedoeling.

We hebben toen besloten om het ledikantje maar weer in originele staat terug te bouwen en sindsdien gaat het weer prima. Volgens ons was hij er gewoon nog niet aan toe. Nu zijn we bezig om zijn nieuwe slaapkamer op te knappen en tzt kijken we wel of we daar een ledikantje of peuterbedje neerzetten.

Groetjes mamabinck.
 
Hoi Deb,
Een paar weken geleden zaten we hier met dezelfde situatie als bij jullie. Ik ben namelijk nu uitgeteld van ons tweede kindje (wachten, wachten, ...) en ons manneke moest uit het ledikantje. Hij is 5 januari 2 jaar geworden en begin december ging hij naar een 'groot' bed. Ik heb zo'n bedrekje voor het bedje geplaatst, kan je zo onder de matras schuiven, dit maakt het eruit klimmen iets moeilijker. Tuurlijk kan hij erover of achterlangs, en dit vond ons ventje al snel uit. Vooral 's middags kwam hij eruit. De deurkruk omhoog hielp ertegen dat hij uit zijn kamer kwam. Dit heeft een week of twee geduurd, ik legde hem steeds weer terug in bed zonder daarbij iets te zeggen ("nanny-manier") en het ging elke dag iets beter. Nu komt hij eigenlijk nooit zijn bedje meer uit. Bij ons was het dus een kwestie van doorzetten.
Ik wens je er heel veel succes mee!
Groetjes van Ruth

 
Terug
Bovenaan