overgaan op groot bed

A

Anoniem

Guest
Ik ben op het moment 21 weken zwanger en heb een zoon van 1.5 jaar. Nu weet ik dat deze vraag vaker is gesteld maar toen had ik er nog niet zo op gelet.
Als de kleine wordt geboren dan is mijn zoon 22 maanden.
Heeft iemand tips voor mij wanneer ik hem naar een groot bed kan doen of toch nog moet wachten, want hij krijgt ook een andere klamer.
Is de verandering dan niet allemaal te veel. Ik hoop dat ik wat reacties krijg van jullie ervaringen en hier mijn beslissing uit kan maken.

Groeten Nicole

hallo,

ik heb ook al een dochtertje van 3 en die heeft ook rond haar tweede verjaardag een nieuw kamertje gekregen.
Ik zou je zoontje nu alvast in een groot bed leggen, want anders krijgt hij straks misschien het gevoel dat hij uit z'n kleine bed moet vanwege de baby...
Het is ook wel heel spannend, vooral als hij zelf ook mag kiezen wat hij erin wil van thema's of posters enz.

Als je bang bent voor het eruit vallen kun je zelf een opstaande rand aan het grote bed maken, heeft mijn man ook gedaan. Nu is hij wel timmerman, maar als je man niet zo handig is kun je ook rekjes kopen die zijn helemaal niet zo duur!!

Veel succes in ieder geval.

Groetjes Valerie

32 weken alweer....

Hoi naamgenoot!

Ik ben nu ruim 23 weken zwanger en mijn zoontje is nu anderhalf.
We zitten dus in het zelfde 'schuitje'.
Wij hebben een peuterbedje in bestelling staan en willen hem hier in januari al kennis mee laten maken (de baby wordt verwacht in maart). Anders ben ik bang dat hij jaloers zal reageren omdat hij 'zijn babybedje' af moet staan aan de nieuwkomer....
Ik denk dat we wel in het begin nog wel een bedhekje erbij plaatsen om het eruit vallen te voorkomen.
Moeilijk hè?! We zaten ook te dubben over een duowagen of niet. Hebben uiteindelijk wel gekozen voor een duowagen (achter elkaar)!
Groetjes, Nicole 23w3d

zelfde idee
mijn dochtertje is (maart)2jaar en 5 maanden als ik uitgerekend ben
hoop dat haar nieuwe kamer af is eind december en haar bed dan binnen is
dan denk ik dat i haar ledikant ook in de nieuwe kamer zet en dat ze mischien ook eerste tijd kan kiezen
gr marijke

Hoi
Wat fijn dat jullie zo snel reageren. Leuk om te lezen dat er meer zijn met dezelfde situatie. Goed idee om eerst nog te laten kiezen tussen ledikant en nieuwe grote bed  op nieuwe kamer voordat de kleine er is. Over de wandelwagen hebben we ook nog getwijfeld, maar ik heb een kiddy gekregen van mijn zus en wil die gaan gebruiken. Hadden bij de eerste een mooie nieuwe wandelwagen gekocht en vind het zonde om deze weg te doen. Vanavond hebben we de 20 weken echo. vind het allemaal wel weer spannend. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het straks gaat met de overstap naar zijn grote bed.

Groeten Nicole

Wat misschien ook een tip is is om naast het bed een matrasje te leggen zodat het kindje niet te hard valt! Het schijnt vaak wel mee te vallen met het uit bed vallen. Succes!

hallo,

wij hebben onze dochter met 20 maanden overgelegd in een peuterbed, nietg omdat de tweede al op komst was, maar omdat ze erg groot is en niet meer zo lekker lag in haar ledikant. (ikea bedje en is kleiner dan ander ledikant)

de eerste drie maanden ging het super. ze bleef keurig liggen en viel er niet uit.
helaas komt ze er nu geregeld uit en kunnen wij meerdere keren per avond naar boven om haar terug te leggen. als het nu echt te gortig wordt, gaat ze het campingbed in. haar eigen ledikant hebben we immers voor de volgende in aantocht nodig. hopelijk is deze periode snel voorbij en komt zij aan haar rust toe en ook wel een beetje ikzelf. de slapeloze nachten zijn niet echt lekker!!!

wij hebben niet gekozen voor een bedrekje. vind ik persoonlijk gevaarlijk. een kind dat klimmen kan klimt daar ook overheen en moet er niet aan denken dat er een voetje achter blijft hangen.

succes met je keuze.

gr. mama van merel

Terug
Bovenaan