Overgaan op opvolgmelk kruitvat helpppp en schema...

Oke, mijn kindje is nu 6 maanden dus moeten we over op opvolg melk. Maar ik dacht ze krijgen gewoon de zelfde hoeveelheid... Tot dat ik ineens een ander schepje tegen kwam en paniek kreeg en zo'n 1000 vragen. En voel me nu best een stomme moeder. Maar goed hopelijk kan iemand me hier enigzins gerust stellen en helpen.

Mijn uk kreeg 210cc met 7 schepjes kruitvat voeding 1 zo'n schepje was 4,5 gr.

Is het zo dat ze met opvolg melk dezelfde hoeveelheid moeten? Ze is nu namelijk 210cc gewend.

Ze is nu net 7,4 kilo dus rekende ik altijd 7,4 x 150 = 1110 ÷ 5 flessen = 222cc

Ik kan ook nergens op dat pak vinden hoeveel gram nu 1 schepje is.
Ik heb namelijk een melk machine waar ik het moet invoeren. En ik kan het wel wegen maar dat moet toch ook op dat pak staan?

Ze krijgt op dit moment alleen oefenhapjes en alles vind ze nog vies dus ze krijgt nog 5 flesjes op de dag.

En dan loop ik nog te stoeien met tijden.
Ik heb nu dit schema
05.00 fles half 7 naar bed tot 9.00
09.00 oefenhap daarna de fles, half 11 naar bed tot 13.00
13.00 oefenhap daarna de fles,half 3 naar bed tot 17.00
17.00 een oefenhap de fles, half 7 naad bed tot 21.00
21.00 de fles half 11 naar bed tot 05.00

Dit werkt voor ons prima de fles om 5.00 in de ochtend hadden we expres gedaan omdat ik in het begin anders 6 flessen had ivm werk partner.
Nu geeft hij de ochtend voor dat hij gaat werken.

Alleen zie of hoor ik vaak dat mensen hun schema zo rond half 7 begind. Maar mijn kleintje krijgt om de 4 uur fles. Als ik half 7 zou beginnen zou ik nog om 22.30 de laatste fles moeten geven als ik uit ga van 5 flesjes. Ik kan nog geen fles weg laten want de beetjes die ze eet zijn nog geen volledige voeding.

Ik ben benieuwd hoe andere dit doen.

 
Hoi die vraag over opvolgmelk heb ik eigenlijk geen idee ben er ook gewoon mee gestart en ook dezelfde hoeveelheid ? ik dacht dat dit hetzelfde bleef, bij onze voeding zit namelijk hetzelfde schepje. Begreep dat er alleen andere voedingsstoffen/vitamines inzitten die ze als ze groter zijn meer nodig hebben. onze zoon is ruim 6.5mnd. Schema:
6.30-7..00 150ml 5 scheppen
9.30 90ml 3 scheppen
9.30 slapen tot +/- 11.30
12.00 Broodje
14.30 klein slaapje +/- 30min
15.30 fles 150ml 5 scheppen.
17.00 klein slaapje +/- 30min
17.30 groente eten
18.45-19.00 150ml 5sch. en naar bed
22.30-23.00 Slapend voeden 180ml 6sch.

Ligt dus van 19.00-6.30 in bed is niet meer wakker tussendoor. Het is even zoeken en proberen en het kan zomaar ook weer veranderen helaas.
 
Je kan de inhoud van een schepje wegen met een keukenweegschaal. Dan weet je precies hoeveel het is.

Vanuit het consultatiebureau kunnen ze je een schema geven mbt het eetschema. Vraag er maar eens na?
 
Voor de oefenhapjes zou ik niet het moment kiezen dat ze moet drinken, want dan heeft ze honger en wil juist melk. Misschien na de fles of tussendoor lukt het beter.
Ik liep er met mijn baby ook tegen aan, leek het echt niet te interesseren of vies te vinden... Maar heb ontdekt dat het echt aan het tijdstip ligt, en of hij honger heeft of moe is. En nu sinds 1 of 2 weken eet hij ineens heel graag fruit en een broodje, dit doe ik halverwege de voedingen voor of na het slaapje. Hij drinkt ook elke 4 uur ongeveer.
Dus bijv 7 uur de fles, 9 uur fruit, 11 uur fles, 12/13 uur broodje...

Opvolgmelk ben ik ook gewoon begonnen met zelfde hoeveelheid eigenlijk. Baby gaat vanzelf minder drinken als ze meer andere voeding eet. Ik maak nogsteeds 5 flesjes van 200 uit gewenning, maar merk nu dat hij ze niet meer allemaal opdrinkt en dat is prima.
Je moet je niet slecht voelen voor dit soort dingen! We krijgen helaas geen handleiding of instructies voor alles haha we doen ons best!

Zoontje was vorige week 6 maanden en ik heb voor mezelf een schema gemaakt die ik fijn vond en met hem hiermee geëxperimenteerd. Hierbij ging ik uit dat ik de dag om 7 uur wilde beginnen met het eerste flesje en ben zo terug gaan rekenen dus hoelaat naar bed en hoelaat laatste fles en hoelaat de slaapjes overdag om het vol te houden. Ik kwam inderdaad uit dat hij tussen 22 en 23 nog een flesje nodig heeft, anders slaapt hij onrustig. Ik geef dit flesje slapend.
 
Even los van de rest van je vragen zijn wij bij nr 1 gebleven. Was cb het ook mee eens. Erna blijft de samenstelling bijna hetzelfde alleen meer suiker en iets meer ijzer, maar dat kan je in de voeding aanbieden.
 
Die '150-regel' geldt niet tot in de eeuwigheid he, alleen in de eerste maanden! Met 5-6 maanden is het nog maar 120-130 ml/kg. Sowieso wordt meer dan 1000 ml sterk afgeraden, dus je zit echt aan de absolite bovengrens.
 
Sws een aanrader om even te kijken; de aflevering van keuringsdienst van waarde over flesvoeding van babies!

Maar naar mijn weten zijn de schepjes hetzelfde hoor! De samenstelling van de voeding is anders en dat is het verschil! ?
 
Terug
Bovenaan