Overgaan van Borstvoeding naar Flesvoeding

Ik ben momenteel bezig om de borstvoeding te vervangen met flesvoeding.  Mijn zoon is nu 9 weken oud en weegt meer dan 6 kilo.

Ik heb op aanraden van de kraamzorg Nutrilon Hypo-Allergeen aangeschaft. Op advies van het Consultatiebureau zijn we begonnen om de voeding rond 16 uur te vervangen met de fles. Hier zijn wij vorige week mee begonnen en dit ging allemaal goed.

Dus wij dachten wij beginnen deze week om een tweede voeding te vervangen. Dit gaat helaas niet goed. Ik heb zelf het vermoeden dat onze zoon de flesvoeding niet lekker vindt.

Hoe komen wij erachter of hij deze voeding niet lust of dat hij misschien niet met de fles wil drinken? Graag een raad hierover. Ik moet over een paar weken weer aan het werk.

Waarom hypo-allergeen? Zitten er allergien in de familie? Bij ons wel n beetje (hooikoorts, eczeem), maar toch zijn we naar gewone flesvoeding gegaan. Ik ben toen zelf overgestapt van borst naar Similac. Op zich ging dit goed, maar hij kreeg er buikkrampjes van. Toen ben ik overgestapt naar Friso. Het heeft wel ongeveer 2 wkn geduurd voordat Jim eraan gewend was. Het is natuurlijk niet niks, andere voeding en natuurlijk nu uit een flesje (ik heb de kromme van difrax)
Bij het Kruidvat hebben ze ook speciale melk voor allergien dacht ik.. En veel goedkoper dan nutrilon, want die prijzen vind ik echt niet normaal.

Succes!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan