Overgaan van nutrilon naar gewone melk

Hallo mama's
Onze dochter Muriël is bijna 1 jaar, ja wat een mijlpaal.
Dan mag ze ook aan de gewonen melk.
Hoe hebben jullie dit gedaan. In 1 keer of langzaam aan.
Groetjes Miranda
 
Hoi,

Stan is nu 13 maanden en hij is begonnen met gewone melk drinken een week voor zijn eerste verjaardag. Het pak was nl bijna leeg en we vonden het niet nodig om een nieuw pak te kopen. Hij reageerde immers ook goed op yoghurt.
Ik heb hem op een dag ongeveer 100 cc gegeven om te proberen of hij het lustte (wel iets opgewarmd). Hij dronk de fles in een keer leeg. Daarna gewacht of er ook negatieve lichamelijke reacties waren, maar deze bleven uit.
Toen het pak opvolgmelk op was zijn we in een keer overgestapt naar gewone halfvolle melk.

Groetjes Marieke

Enne, alvast een fijne verjaardag!!
 
hoi hoi
mijn dochter word de 26ste 1 en ik ben vandaag begonnen om de middag fles gewoon melk te geven en dit vond ze prima ik maak de nutrilon dus nog op en dan is het basta
maar de meeste mensen doen het gewoon radicaal in een keer hoor dat moet volgens mij ook kunnen succes
 
hoi,
ik heb eerst 1 fles vervangen voor gewone melk.
wel halfvolle. advies van mijn cb was: als hij ineens diaree krijgt dan overgaan op volle melk.
ik wacht tot mijn pak nutrilon op is en ga dan helemaal over op gewone melk.
ik maak het nog steeds wel een beetje warm, zon koude plens melk vind ik zelf ook niet altijd lekker.
succes
 
Ik moet zeggen dat ik het bij onze dochter best lastig vind...
Ze is bijna een jaar en ik probeer nu ook gewone melk (halvol) te geven. Ze vind het alleen dus niet lekker. Ik meng nu de fles, half frisolac en half melk en zo steeds meer gewone melk. Hoop dus dat het dan snel goed komt.
 
 
hi

volgens mij heb ik soort van afgebouwd, tussen de middag en 's avonds gewone (halfvolle) melk, 's ochtends nutrilon, maar dat was een weekje, toen was de poeder op. Ging trouwens heel goed, hij vindt gewone melk lekkerder, ik warm het trouwens wel op, nog steeds (hij is nu 17 maanden). Als ik hem af en toe een flesje kant en klare nutrilon melk geef, groeimelk ofzo heet het, lust hij het niet, liever echte melk dus. Scheelt trouwens ook nogal in kosten.

Groetjes,
Lia
 
Hallo mama's,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu de fles na het brood met
gewone melk gaan geven en de rest nog nutrilon flesjes.
Ze vindt dit prima.Nu gaan we a.s zaterdag een weekje naar
Spanje dus ik neem nog wel een bus nutrilon 3 mee.
Stel je voor dag ze daar toch moeilijk gaat doen heb ik in
ieder gaval wat mee. Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan