Overgaan van zuigfles naar tuitfles met 1 jaar???

Hallo,

Onze dochter Indra wordt eind december 1 jaar..... Tjee wat gaat dat toch snel .
Nu las ik ergens dat rond het 1e jaar je de baby moet gaan laten wennen aan een tuitbeker. Dit omdat de zuigfles na het eerste jaar de kaakvorming kan belemmeren.
Wie heeft hier vaker van gehoord en heeft tips hoe ik Indra het makkelijkst aan een tuitfles kan laten wennen. Ze is zo gewend om te sabbelen, de tuit van de fles is hard en dat vind ze erg moeilijk.

Dank je wel voor elke tip!!

Groetjes.
Pascalle

Onze zoon is nu 8mnd en drinkt bij zijn avond eten al ongeveer  1.5 halve maand uit een glas (water)
Je koopt gewoon een plastic schort met opvanbak en knoeien maar.
Is ff wennen,maar gaat snel goed.

succes ermee

Ik zou ook niet als tussenstap de tuut nemen. Probeer uit een gewone beker te laten drinken. Je kunt het best gefaseerd doen. Dat je de beker introduceert op een gedeelte van de dag dat je kind niet te moe is en jij er ook de tijd voor hebt. Je zal versteld staan hoe snel ze omschakelen.

Een tuutbeker is niks beter dan een fles....

mijn mannetje is nu 7 maanden en hij drinkt al een paar weken uit een tuitbeker en ook uit een gewone beker (met hulp uiteraard) Hij wil niet uit de fles drinken, ik geef ook borstvoeding en werk thuis dus dat hoeft ook niet.
Maar het is wel makkelijk als ie iets anders drinkt en dus heb ik al vroeg een bekertje geintroduceerd.

Ze hebben van avent de stap tussen speen en tuitbeker.   Dat is een tuitbeker met zachte tuit.   Zo heeft mijn zoontje het ook geleerd en drinkt nu uit een normale tuitbeker en we oefenen met een gewone beker.

succes

Terug
Bovenaan