Overgang 2 naar 1 slaapje

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoe hebben jullie de overgang van 2 naar 1 slaapjes gedaan en wanneer wisten jullie dat jullie kleine hieraan toe was? Mijn zoontje is 13 maanden en sinds een week lopen we te tobben met zijn slaapjes. Op het kdv krijgen ze hem nog maar 1x per dag op bed, maar bij mijn schoonouders slaapt hij super veel. Echter de dagen dat hij bij ons thuis is gaat hij s ochtends rond een uur of 9 naar bed voor 1,5 a 2uur en dan is de middag een drama. Om 13.00uur vertoont hij echt vermoeidheid, maar ik kan hem in bed leggen wat ik wil, slapen ho maar. Hij houdt het makkelijk vol om een uur in bed te keten zonder te slapen. Ik haal hem er dan op een gegeven moment wel uit en ga dan wat met hem spelen, maar slapen wilt hij dan echt niet meer. Wat er dus toe leid dat ik een kind heb wat sinds 11uur wakker is en aan het einde vd dag dus kapot. Ik heb daarom het gevoel dat hij toe is aan 1 slaapje, maar de ochtend weet ik niet hoe ik die dan moet rekken. Hij krijst trouwens ook echt bij elke keer als hij naar bed moet. </span></p>
 
Lastig he, die tussenfase. Mijn dochter was 14.5 maand toen ze volledig overging op 1 slaapje (van 12.30-15.30 ongeveer)
Ze heeft ook zo'n periode gehad die jij omschrijft. Dan legde ik haar in de ochtend max 1 uur op bed, niet langer. Anders deed ze het s middags idd niet meer. En dan sliep ze s middags weer van 15.00-16.00 ofzo. Dus voor haar 2e slaapje ging ze er ook echt niet om 13.00 alweer in! 
Of je kan proberen hem 1x te laten slapen, maar als hij het nog niet red om tot 12.30 wakker te blijven, laat hem dan slapen van 11.00-14.00 ofzo! Als hij iets ouder wordt, red hij het steeds makkelijker om wat langer op te blijven s ochtends.
En kijk gewoon hoe het per dag is, de ene dag 2 slaapjes, de andere dag 1 slaapje.. prima! Maar als het 2 slaapjes zijn, dan 2x een uurtje!
 
Hier ook de ene dag 1 en de andere dag 2 slaapjes. Mijn dochtertje is nu 12,5 maand. 
Wij rekken haar ochtendslaapje steeds verder op. Ze gaat pas rond 11.00 naar bed, niet eerder, soms dus ook later. Afhankelijk van de dag gaat ze nog een tweede keer naar bed. Maar de tweede slaap is niet voor 15.30 uur. Om 19.00 gaat ze weer naar bed, moe of niet.
 
Ik ben wel even benieuwd hoe laat ze dan wakker is, gebruiker boven mij. Want onze zoon is vrijdag 1 geworden en half 7 klaarwakker en half 10 echt weer moe. ;) dan slaapt hij verschillend soms 1 uur soms 1,5 en tegen half 3,3 uur slaapt hij weer hetzelfde. 7 uur op bed idd.
 
Aaah hier hebben we nu precies hetzelfde probleem was ook afgelopen week sochtends goed slapen en de hele dag niet weer. Gisteren om 10 uur op bed gekomen en om 12.30 wakker daarna door tot eind. Is nu nog wakker en wil proberen het ook op te rekken idd. Net fruit gehad nu weer leuk aan het spelen. Ik probeer gewoon en wanneer hij echt vervelend word gaat ie gewoon op bed haha. Is even niet anders denk ik! Succes!
 
Aaah hier hebben we nu precies hetzelfde probleem was ook afgelopen week sochtends goed slapen en de hele dag niet weer. Gisteren om 10 uur op bed gekomen en om 12.30 wakker daarna door tot eind. Is nu nog wakker en wil proberen het ook op te rekken idd. Net fruit gehad nu weer leuk aan het spelen. Ik probeer gewoon en wanneer hij echt vervelend word gaat ie gewoon op bed haha. Is even niet anders denk ik! Succes!
 
Aaah hier hebben we nu precies hetzelfde probleem was ook afgelopen week sochtends goed slapen en de hele dag niet weer. Gisteren om 10 uur op bed gekomen en om 12.30 wakker daarna door tot eind. Is nu nog wakker en wil proberen het ook op te rekken idd. Net fruit gehad nu weer leuk aan het spelen. Ik probeer gewoon en wanneer hij echt vervelend word gaat ie gewoon op bed haha. Is even niet anders denk ik! Succes!
 
Me zoon ging ook met 12 maanden nog maar 1 keer slapen. Zijn middagdutje wou hij ook niet meer en bleef maar huilen in bed. Ik ging hem nadat hij brood had gegeten rond 12 uur op bed leggen. In het begin was hij al na een uur wakker en wou niet meer slapen. Het heeft zeker paar weken geduurd voordat hij was gewend aan 1 keer slapen en ging daarn van 12:30 tot ongv 15:00-
 
Terug
Bovenaan