overgang borst naar fles

Ha meiden,
ik ben helemaal klaar met het geven van borstvoeding. Onder andere doordat ik vermoed dat ze te weinig groeit ervan (ze was maar 1 ons aangekomen in 10 dagen tijd, na de kraamweek) en omdat ik daarom steeds met een huilende Sarah zat die gewoon walletjes onder haar ogen had van de vermoeidheid en omdat ik zelf ziek ben en dat 'gefreutel' aan mn lijf er even niet bij kan hebben...
Nu wil ik dus zo snel mogelijk over stappen en ben nu sinds afgelopen donderdag aan het afbouwen, en vandaag al bijna helemaal overgestapt (vannacht en vanmorgen nog de borst en tot nu toe alleen al de fles). Zou dit te snel zijn denken jullie? Ze doet het er zelf wel veel beter op, ze slaapt eindelijk, en ze huilt niet zodra ze wakker is of net haar voeding heeft gehad zoals ze afgelopen weken heeft gedaan. Maar straks zit ze met darmkrampjes oid. Gek is dat trouwens, ik voel me weer hartstikke onzeker, terwijl sarah mn 2e is. Ben gewoon bang dat ik het verkeerd doe.
En ik krijg ook van mn omgeving en cb sterk het gevoel dat ik het ook verkeerd doe om over te stappen. Vind het zo jammer dat de mentaliteit over het algemeen zo PRO borstvoeding is. Het moet ook wel goed lukken en je moet het zelf willen.
Nouja, een hele lap tekst inmiddels maar mn vraag is dus of jullie deze overstap te snel vinden..

hallo ,
ik ben ok zo overgestapt naar 8 dagen bv ook omdat ze alleen maar afviel,en constant aan de borst zat en ik zelf geen rust meer kreeg.
ik ben in 1 x volledig aan de flesvoeding gegaan en heb me zelf iedere keer langzaam afbouwensd afgekolfd.
ze deed het direct goed op de fv alleen kreeg ze last van spugen en darmkrampjes van nutrilon 1 na een paar dagen zijn we overgestapt naar nutrilon omneo en nu doet ze het super goed.
luister vooral naar jezelf van fv worden ze ook wel groot.
gr

Ik ben bij de vorige ook zo snel overgestapt en Thomas heeft er geen nadelen van ondervonden. We hebben er eigenlijk alleen maar baat bij gehad en het gaf enorme rust! Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben bij Joris er niet eens meer aan begonnen en ook hier tot nog toe geen spijt van. En de pro-bv-club lekker laten praten. BV kost enorm veel energie als het niet helemaal lekker loopt.

Wel herken ik je onzekerheid, ik heb het wel minder als bij Thomas, maar het is er wel, voornamelijk over de tijden bij het op verzoek fv geven, vind het lastig om in te schatten of hij honger heeft of gewoon zuigbehoefte en mamahonger. De eerste weken zijn bijzonder, maar ook lastig. Ben alweer blij als er straks een ritme is...

Ik geloof niet dat je hierin te snel kan gaan, ook omdat je natuurlijk je er niet lekker bij voelt en je voor je gevoel te weinig geeft en ze te weinig aankomt.Voel je niet schuldig want je doet wat het beste is voor je kindje!
Dikke kus Nice

Helemaal eens met mamanice
Deze stap maken is al lastig
De vraag is altijd doe ik het goed of had het anders

Tip die ik toch best vaak krijg
De keuze die je maakt op dat moment is de veste van dat moment en dan heeft achteraf twijfelen geen zin want je doet het met de beste intenties

Krampjes zal de kleine echt krijgen met bv of fles maakt niet uit
Nu even door de overgang maar zorg dat je spulletjes daarvoor hebt dat het verminderd

Succes

Ik denk gewoon zo, de weken dat je meisje de bv heeft gehad is al goed, en als het niet meer gaat gaat het niet meer!
Ik denk dat je er goed aan doet, vooral als ze niet genoeg aankomt..het belangrijkste is dat ze goed groeid en of dat nu met de bv of flesvoeding is maakt niet uit..
Owja en ik ben nu al van mening NIET TEVEEL luisteren naar het cb.. Succes

Bedankt voor jullie reacties:)
Toch weer ff n steuntje in de rug zo;) Sarah doet t echt super goed op de fles. Zo'n ander kind meteen. Ze heeft de eerste lachjes al gegeven, of t nu stuiplachjes zijn, geen idee..;)
Dus ben blij dat ik gestopt ben met die bv. HEERLIJK!

Onze man krijgt afgekolfde bv, maar hij drinkt zoveel, hij is natuurlijk ook wat zwaarder, soms hou ik het niet bij met kolven en dan krijgt ie wat fv erbij, werkt prima.

idd niet teveel luisteren naar cb! doe wat goed voelt.

Terug
Bovenaan