Overgang borstvoeding flesvoeding

Hoi meiden,

Onze Sterre is nu 6 weken oud en ik ga langzaam de borstvoeding vervangen voor flesvoeding. Heb namelijk geen zin om op mijn werk te kolven. Wil 1 voeding per week vervangen voor flesvoeding. Dat heb ik ook met mijn oudste gedaan. Nu heeft Sterre echter nog geen echt ritme met de borstvoeding en vind ik het lastig om te vervangen. Ik lees dat een aantal van jullie al op 5 voedingen zit en als ik de verpakking lees dan hoort dat ook bij haar gewicht maar ze krijgt nog minimaal 6 keer borstvoeding per dag.
Heeft iemand tips/suggesties hoe ik dit kan aanpakken?

Groeten,
Kirs
 
Hoi Kirs

Je kunt kijken op www.frisokindervoeding.nl .. als je daar op het flesje klikt van flesvoeding kom je  een handig  schema tegen om af te bouwen...


Je kunt het cb vragen hoeveel je kindje mag hebben... zij geven advies na je kindje gemeten en gewogen te hebben en de leeftijd, maar je kunt ook de hoeveelheid van 5 flessen bij elkaar optellen en delen door 6... iig succes

liefs Bats..
 
Hoi,

dat ze nog op 6 voedingen zit is volgens mij nog heel normaal, mijn zoontje zat na 8 weken op 5 á 6 voedingen en was volgens mij al 16 weken toen het echt elke dag 5 waren. Bv is toch vaak anders dan kv.

Als je af wilt bouwen zou ik eerst van 6 voedingen uitgaan en dus de hoeveelheid die hij voor z'n gewicht moet/mag hebben over 6 flessen verdelen. Als je eenmaal helemaal over bent kun je misschien naar 5 flessen toewerken.

Succes ermee, Joke.
 
Hai,

mijn zoontje is nu 4 maanden en heeft 3 maanden (incl afbouwen) BV gehad maar wel afgekolfde melk want hij wilde niet rechtstreeks uit de borst drinken. Toen ik begon met en fles "kunst"voeding wilde hij deze fles echt  niet.... Toen ben ik het beetje bij beetje gaan mengen door elkaar. Dus eerst 30cc "kunst" en de rest BV, langzaam opbouwen dus en dat ging prima. Heb er in totaal 1 maand over gedaan en nu loopt het eten goed.  

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan