Overgang in voeding 12 maanden

<p>Hallo allemaal!</p><p>Gisteren zijn we op het 11 maanden consult geweest bij het CB. Ik had er al geen hoge pet van op, maar nu nog minder. Ik kreeg enkel te horen dat de voeding moet veranderen (minder melk werd als voorbeeld gegeven) En daarna kon ik weer vertrekken. Op vragen werd niet geantwoord.</p><p>Hoe ziet jullie schema er uit vanaf 12 maanden? En waar ik ook over twijfel is opvolgmelk/flesvoeding blijven geven of overstappen op koemelk?</p><p>Liefs </p>

Mijn zoontje at normaal met 12 maanden. Dus ochtend 2 boterhammen met koemelk. 10 uur fruit, middag 2 boterhammen met koemelk en avond eten met de pot mee.

Hier kreeg ze toen nog,bv op verzoek. Iig nog een keer of 5. Daarnaast ontbijt, lunch, avondeten en 2 tussendoortjes. Weinig tot geen koemelk omdat ze hier als baby erg op reageerde. 

Hoi,
Wat jammer van die ervaring.
Bij 12 maanden deden wij:
Ochtend 1 boterham met beker koemelk
Fruit
Middag 2 boterhammen met beker koemelk
Tussendoortje
Avond met pot mee, yoghurt en voor het slapen een papfles van koemelk

Als je nog opvolgmelk wil geven dan lekker blijven doen. Ligt er ook maar net aan waar je zoontje zelf aan toe is.
Ik ben er alleen mee gestopt omdat het zo ontzettend duur is haha en ze gewone melk erg lekker vindt.

Je kan de flesvoeding nu langzaamaan gaan vervangen door koemelk. Mijn schema met 11,5-12 maanden was: 
Ochtend: pap van 200 ml melk 
Tussendoor: fruit
Middag: boterham met beleg en bekertje melk
Tussendoor: liga, soepstengel, rozijntjes oid
Avond: warme hap met een toetje na (yoghurt ofzo)
Tussendoor drinkt ze water of diksap. 

Vanaf 12 maanden was ons schema ongeveer: 
ontbijt: pap
tussendoor: fruit 
lunch 1,5-2 boterhammen + beker karnemelk
tussendoor: fruit of soepstengel 
avondeten: met de pot mee + naturelkwark na

Ons zoontje van een jaar krijgt de standaard maaltijden en tussendoortjes. Hij drinkt voornamelijk water en vindt dit erg lekker. Koemelk krijgt ie in de ochtend met pap. Savonds rond 10 uur krijgt ie nog een flesje van 180 opvolgmelk. We hebben al geprobeerd het flesje over te slaan met als gevolg dat ie om 2 uur snachts wakker wordt. Daar heb ik niet zo'n zin in en dus gewoon nog een flesje. Hij gaat hem vanzelf overslaan, daar maak ik mij geen zorgen over. Niet te onzeker voelen over wat ze bij het cb zeggen. Soms denk ik dat ze daar een cursus voor krijgen, 'hoe geef ik ouders het gevoel het verkeerd te doen'.  Soms meld ik dingen ook gewoon niet. Ons mannetje krijgt wel eens een danoontje, maar dat laat ik op het cb ook achterwege ?

Terug
Bovenaan