Overgang naar fles, drinkt weinig

<p>Hai,</p><p>Mijn zoontje is nu bijna 7 weken en we zijn bezig om van borstvoeding over te stappen op flesvoeding. Begonnen sinds een week met 1 voeding te vervangen, maar hij drinkt hiervan vaak weinig heb ook niet het idee dat hij dan vol zit. Soms zoekt hij nog maar wil echt niet meer de fles. Aan de borst vervolgens natuurlijk wel..</p><p>Is dit een kwestie van geduld hebben en gewoon doorgaan met afbouwen? Dat hij dan wel meer gaat drinken? Is het wel slim om soms alsnog de borst aan te bieden? Het lastige is dat hij echt nog honger heeft en dus ook nog niet in slaap valt.</p><p>Hij is wel goed gewend aan de fles, pakt deze ook goed. Dr. Brown fles en hero standaard voeding gebruiken we. </p>
 
Hoi,
Zelf ben ik met 8 weken gaan afbouwen en dit was een hel.
Ze wilde de fles niet en het was een grote schreeuw partij.
Dronk ook maar heel weinig uit de fles maar dit komt ook omdat het zo een andere samenstelling is.

Toen ik 1 voeding ging vervangen kreeg ze echt niet de borst. Ik ging net zolang door tot ze wat uit de fles dronk, anders is al het werk voor niks geweest. Ze dronk ook echt 'maar' 40/50 cc. Dit werd vanzelf meer toen ik meer voedingen ging vervangen.
Ze kreeg niet na een beetje fles meteen de borst. Dan ging afbouwen niet werken en blijven je borsten het signaal van aanmaken houden.
Was begonnen met de voeding rond 13:00 uur. Dit omdat je borsten dan al aan beide kanten voeding hebben gegeven dus niet super vol zitten. Ze kwam dan rond 14:30/15 weer voor de volgende voeding.
Hier kreeg ze gewoon de borst. Al had ze een uur later honger, ze kreeg het wel.
Zodra je straks een 2e voeding gaat vervangen, komt er steeds meer regelmaat in.

Het heeft bij ons wel iets van 5 weken geduurd voor ze echt op het 'flessen schema' zat. Dus echt die 5 voedingen van 150 om de zoveel uur.
Het is niet de bedoeling dat hij nog honger heeft natuurlijk. Heb je toevallig nog gekolfde melk in de vriezer? Je kunt de kv mengen met bv of als hij 40/50 cc kv op heeft nog bv in de fles aanbieden.
Zo heeft hij wel lekker gegeten maar kun jij wel verder met afbouwen.
 
Geen ervaring hoor, maar je zou wat kunnen afkolven en mengen met de kv, en dan steeds wat meer kv en minder bv in de fles? Sterkte!
 
Terug
Bovenaan