Overgang naar MEER flesvoeding

hee meiden..

Ik heb een dochter van 9,5 week en geef haar 6 flessen van 165 met 5,5 schepje Friso.
Heb de indruk dat dit niet genoeg voor haar is. Hoe bouwen jullie dat op? Geven jullie gewoon meer of bouwen jullie dit op?

Zijn er meer meiden die beebs hebben die rond 8 juni geboren zijn en flesvoeding geven?

Groetjes Chantal

Hallo,

Wij bouwden het rustig aan op. We begonnen b.v. met de in de eerste en laatste fles 30 cc en 1 schepje meer te doen, na een paar dagen om de fles en weer een paar dagen later iedere fles.

Mag ik je vragen waarom je denkt dat je dochter te weinig voeding krijgt?

Onze zoon kreeg genoeg voeding, maar had een hele grote zuigbehoefte. Dit was opgelost met een fopspeen die hij na zijn fles nog kreeg om na te tutten. Rond de 7 maanden was dat niet meer nodig en sindsdien krijgt hij zijn tut alleen in bed en dat gaat heel goed.

Groetjes,
mv Tijs

Hallo..

Onze dochter heeft al vanaf de geboorte een speen, maar we willen haar meer voeding geven omdat ze nog steeds huilt nadat ze de fles heeft gehad. Die speen krijgt ze dan al.. en das helemaal een apart verhaal..  want ze kan niet zonder speen..
ze valt zelfs niet in slaap zonder speen en alstie uit haar mondje valt huilt ze alles bij elkaar... dus...

groetjes

Hoi Chantal,

Dat met het speentje dat blijft voorlopig wel. Tijs heeft vanaf dat hij 7 maanden was zijn speen alleen nog in bed. Nu kan hij zonder speen niet slapen, maar dat vind ik niet erg.

Misschien kun je dan voeding voor hongerige baby's geven. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar die voeding zorgt ervoor dat ze sneller en langer een vol gevoel hebben in hun buikje.

En anders kun je tussendoor een keer gaan wegen en meten op het cb en daar je vraag voorleggen. Als je kindje goed groeit, dan krijgt het voldoende voeding. Je moet natuurlijk opletten dat je niet gaat overvoeden.

Verder kan ik zo gauw niets bedenken. Succes met je dochtertje en geniet er veel van!

Groetjes,
mv Tijs

hallo,

ik heb een zoontje van 16 juni. ik geef hem ook flesvoeding. hij krijgt 5 x 180 ml, soms doe ik er nog een beetje extra water in, ivm het soms moeilijke poepen. wanneer ik hem heb gewogen (heb een weegschaal thuis), en ik zie dat hij weer meer mag, doe ik dit gewoon, dus niet opbouwen. met mijn zoontje heb ik er geen problemen mee. ik zou je dochtertje gewoon laten wegen en dan kan je kijken of ze genoeg krijgt.

Terug
Bovenaan