Overgang naar minder voeding met 3 maanden

Ons zoontje is 14 weken oud en weegt 6,7 kg. Omdat hij altijd veel honger had heeft hij op advies van cb al op vrij jonge leeftijd een flesvoeding van 6x150 ml gekregen met 5 schepjes. Nu zit hij hier nog steeds op en vroeg ik mij af of hij niet moet overgaan naar 5 voedingen per dag. Volgens het cb kunnen we dit proberen maar ook een fles van 180ml drinkt hij zo weg en na 3 uur komt hij weer. Als we dit proberen uit te stellen resulteert dit in heftige huilbuien. Op internet lees ik dat de meeste kindjes van zijn leeftijd en gewicht allang op 5 voedingen zitten en dat zij vaak zelf hun ritme hierin aangeven, ik kan dit helaas bij hem niet ontdekken. Heeft iemand ervaring of tips met het overgaan op minder flesvoeding?

Hier hetzelfde probleem en bij ons was de enige oplossing om over te stappen op Forte voeding (voor hongerige baby's). Ons dochtertje moest ook flessen minderen, maar ging in plaats daarvan gewoon iedere fles 30cc meer drinken... Ze mogen maximaal 1L flesvoeding per dag, dus ze ging er op een gegeven moment structureel overheen. Bij het cb zagen ze geen problemen, want mevrouw was wel zwaar, maar had nog geen overgewicht. Ze zeiden dat we inderdaad de flessen maar moesten ophogen en dat ze dan vanzelf minder zou gaan drinken.. Nou mooi niet dus! We moesten tijd gaan rekken, omdat ze anders ver boven de liter uit zou komen en toen hebben we wekenlang een chagrijnige baby gehad! Toen ze 3 maanden oud was waren we het zat en zijn we ineens overgestapt naar Forte. Sindsdien hebben we een super vrolijk kindje en nu zit ze netjes op 3-4 flessen met 5,5 maand oud :)

Terug
Bovenaan