Overgang naar nieuw bed

<p>Hoi hoi, </p><p>onze dochter van 2 jaar en 1 maand is over het algemeen een probleem loze slaper. Afgelopen zaterdag is ze overgegaan naar een nieuw groter bed ivm de komst van een tweede. Ondanks een goede voorbereiding vond ze het toch erg spannend. Savonds was ze erg in paniek. Ik heb er voor gekozen om de avonden even bij haar te gaan zitten tot ze slaapt. De paniek is nu na 4 dagen weg en ze gaat gewoon liggen maar pakt wel mijn hand meteen vast. <br />Heeft iemand tips hoe ik nu de overgang kan maken naar weer het alleen gaan slapen zonder dat ik er bij blijf? <br />Ik zou het jammer vinden als de paniek weer terug komt in die heftige mate. <br /><br /></p><p> </p>
 
Het klinkt alsof je al hartstikke goed bezig bent!
Mijn zoon van 2 hielp het ook om even erbij te blijven. Hij kan nu weer zelfstandig slapen, doordat we het langzaam aan hebben afgebouwd
Voor jou zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn:
Wel op bed zitten, niet vastpakken
Op de grond naast het bed zitten
Bij de deur zitten (nog op de kamer)
Aan de andere kant van de deur zitten.

En zo steeds iets verder weg.
Onze zoon had al die kleine stapjes wel nodig. Jouw meid mogelijk niet. Gewoon afgaan op je gevoel en wat zij nodig lijkt te hebben. Succes!
 
Hoi, herkenbaar hoor.. mijn dochter is nu sinds een maand of 1,5 verhuisd naar een nieuwe kamer.. ze heeft daarvoor eerst nog een maandje in haar oude kamer, maar in het nieuwe peuterbed geslapen. Alles stapsgewijs ! Haha. Ik blijf vaak ook nog heel even, soms ga ik nog wat rommelen boven en wasjes opruimen.. Dat vind ze vaak fijn. Ik vertel haar ook nog steeds heel goed wat ze kan verwachten (mama is eerst nog boven de was opruimen, daarna gaat mama naar beneden etc..) En Luna gaat dan lekker slapen. Het klinkt misschien overdreven, maar ze gaat er (vaak) goed in mee en geeft haar een zekere controle omdat ze weet wat komen gaat. Misschien helpt dat bij jouw kleine ook.
 
Mijn zoontje had dit door verlatingsangst. We bleven een tijd lang bij hem zitten en legden dan onze hand op hem. Inmiddels kunnen we na 5 min weg lopen en gaatie zelf slapen. Geef het wat tijd!
 
Terug
Bovenaan