Overgang naar opvolgmelk

Onze zoon is nu 5 maand. Hij krijgt al vanaf ongeveer 3 maand een fruithapje en vanaf 4 maand ook een groentehapje. Hij eet zo 1 stuk fruit weg en de portie groente (nu ook met aardappelen) is hem eigenlijk nooit genoeg. 'sochtends krijgt hij rijstebloem door de melk en savonds 3 schepjes 6 granen.

Hij krijgt nu Friso hypo allergeen, maar we willen met de opvolgmelk naar de gewone variant gaan, dus niet meer hypo allergeen.
Die opvolgmelk is in principe vanaf 6 maand, maar we zitten te twijfelen of we nu niet al voorzichtig zullen overstappen. Maar hoe doe je dat? En kan dat nu al of moeten we toch stipt wachten tot de 6 maand?
Ons idee is om van de 6 schepjes hypo allergeen, daar 5 van te maken en dan 1 schepje opvolgmelk. Dat een week aanhouden en zo steeds elke week een schepje hypo allergeen minder en gewone opvolgmelk meer.

Nu moet ik net voor hij 6 maand is weer naar het consultatiebureau, maar de arts is niet echt mijn vriendin. (Zij zat ontzettend te pushen op nitrilon voeding, ons kereltje zou eerst teveel drinken, toen zou hij weer te dun zijn etc etc. Terwijl de verpleegkundige heel relaxed was) Dus ik zie het niet zo zitten om het aan haar te vragen, want krijg van haar toch geen antwoord op mn vraag alleen maar haar idee van wat goed is.. En dat ligt tot nu toe steeds erg ver van de behoeftes van ons zoontje af..

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en dit gedaan hebben?
 
Wij hebben bij beide kids de overstap van hypallergeen naar 'gewoon' in 1 keer gemaakt. Bij de eerste waren we ook aan het knoeien van een paar schepjes van het een en een paar schepjes van het ander maar dat was ik op een bepaald moment zo zat.... Ik ben gewoon overgestapt en niks geen centje pijn. Dat was rond de 4 maanden. Toen we toe waren aan opvolgmelk heb ik dat ook in 1 stap gedaan en weer niets aan de hand.

Opvolgmelk is wel vullender dus misschien dat je kleintje na een paar dagen of weken een flesje achterwege zal laten, maar dat hoort ook zo. Voor vocht kun je dan water of sap geven (ik gaf gewoon limonade trouwens, iets anders wilde en willen ze niet)

Als jij nu al wilt overstappen kun je dat natuurlijk wel doen, maar de samenstelling van de melk is natuurlijk wel gebaseerd op 6 maanden en ouder.... Maar eerlijk gezegd weet ik niet of een maand nou zo'n ontzettend verschil maakt.....

Bij ons op het cb is het trouwens precies zo, je krijgt geen antwoord op je vraag, maar eerder een voorgedragen passage uit het leerboek of zoiets... Alsof ze een casettebandje afspelen hahaha
 
Bedankt voor jullie reacties!
Als ons zoontje 6 maand is, zijn we net 1 dag op vakantie en wilde niet dat geklooi hebben met dubbele pakken.

Ondertussen zijn we gaan mengen en zit hij nu op nog slechts 1 schepje zuigelingen melk en de rest is al de opvolgmelk.

Geloof dat ik 1,5/ 2 weken geleden ben met 1 schepje vervangen door opvolgmelk en na 3/4 dagen weer een schepje opvolgmelk erbij en zuigelingenmelk eraf.. En dat gaat prima. Hij heeft nergens last van en is net zo blij als anders...

Als het goed is, gaat hij niet nog een flesje achterwege laten. Ondertussen zitten we namelijk nog maar op 3 flessen (en een avondmaaltijd en fruithapje).
 
Terug
Bovenaan