Overgang nieuw bed

<p>Hi,</p><p>Mijn dochtertje wordt in augustus 2 jaar. Ik vroeg mijzelf af hoe oud jullie kind was toen die in een peuterbed ging slapen? En gebruikten jullie toen gelijk een kussen en deken of eerst nog slaapzak?</p><p> </p><p>liefs</p>
 
Mijn zoontje was net geen 2,5 toen hij in een peuterbed ging. Geen kussen, dat hoeft nog niet op die leeftijd. Wij deden hem ook gewoon nog in de slaapzak. Enerzijds om de overgang soepel te laten verlopen, anderzijds omdat hij nog niet snapte dat hij een deken over zich heen kan trekken als hij het koud heeft. Het is gelijk uitstekend gegaan. Klimt er niet steeds uit snachts ofzo. Het liefst had ik hem nog iets langer in het ledikantje gehad, maar zijn broertje was onderweg dus hij moest plaats maken ?
 
Hier 2 jaar en 2 maanden. Wij hebben het juist andersom gedaan. Eerst eens met een dekbedje en kussentje (dun ding van Ikea) in het ledikant geoefend. Ging gelijk goed. Daarna de overstap gemaakt naar het peuterbed. Geen probleem geweest.
 
Hier gelijk de overstap naar groot bed met deken en kussen. Dochter was ruim 2,5.
Ging eigenlijk gelijk goed. Ze sliep al wekelijks bij opa en oma onder de deken in een groter bed, dus die ervaring hadden we al.
We kijken s avonds wel even of ze onder de deken ligt, maar gaat gelukkig goed.
 
Wij zijn net 4 dagen over. Ze is net 2 jaar. We hebben haar kamer nodig voor de baby en in haar nieuwe kamer hebben we geen ledikant gekocht meer, en zijn we direct voor een peuterbed gegaan. Ze heeft een dun klein ikeakussen en de dekbedhoes zonder dekbed ivm de temperatuur. Tussen de middag gaat dit prima. Snachts als ze eenmaal slaapt ook. 
Maar die van mij is ondernemend en blijft niet keurig in bed liggen als ze niet kan slapen. We kampen al weken met dat ze in de avond lang doet over in slaap vallen. En nu gaat ze dus uit bed om te spelen. We blijven maar teruglopen om haar weer in bed te leggen. Tot half 10 steeds. Als ze eenmaal slaapt gaat het gewoon goed. Maar ze is wel haar vertrouwde 6 uur wakker. Dus erg moe overdag. We weten nog niet goed de oplossing, of waarom ze in de avond zo lang nodig heeft. Dit was al voor het peuterbed dus, alleen kan ze nu lekker gaan rennen en spelen. Ze pakte laatst zelfs een krukje om over het traphek te kunnen klimmen (hadden we in de gaten gelukkig). 
 
Hier met 2 jaar en 3 maanden over gegaan nasr een nieuw bed. Eerst in ledikantje laten wennen met een lakentje en dunne slaapzak. Daarna slaapzak uit en alleen een dekentje. Overgang naar groot bed ging goed. Mijn dochtertje lag altijd met haar hoofd op een knuffel, dus in het grote bed een "joepie" kussen stelt niet zoveel voor maar bet genoeg om het gevoel te hebben dat ze ergens op ligt.
 
Terug
Bovenaan