Overgang van 1 naar 2

Als advies kreeg ik van het cb om de overgang stapje voor stapje te doen... dus niet meteen alle voedingen van nr 2 te geven, maar starten met 1 of 2 flesjes van nr2 en de rest nog 1 en dit dan opbouwen...

Nr 2 schijnt wat voller / dikker te zijn...
Onze dochter is over 1 maandje ook 6 maanden en ik had dit bij het cb gewoon gevraagd.
 
Wij zijn in 1 keer overgestapt. Ze had 's avonds de laatste fles 1 en de volgende ochtend de eerste met 2. Het ging heel goed. Ik was bang dat als ik zou gaan mengen ze te veel voedingsstoffen binnen zou krijgen en dat dat dan kwaad zou kunnen. Er zit toch wel een behoorlijk verschil in de voeding. Ik zou me wel proberen aan de hoeveelheden op het pak te houden omdat het anders kan zijn dat je kindje te veel krijgt. Mijn dochter kreeg met 1 4 keer 210cc met 7 schepjes maar met 2 zijn we gelijk naar 180 cc met 6 schepjes gegaan. Dat was voor haar geen probleem. Geen gehuil maar wel een vol buikje.
 
Timo krijgt nu nog steeds 240 + 8, maar dat is te veel voor 2. Dus als we over stappen moeten we eerst de voedinghoeveelheid verminderen. Maar doe ik dat eerst met 1 of gelijk 2 en minder.....
 
Terug
Bovenaan