overgang van 6 naar 5 flessen

Hoi
Onze dochter is nu ruim 7 weken oud en weegt over de 5 kilo al.
Fleur krijgt nu nu 6 flessen, maar ik heb het idee dat ze in de overgangen zit naar 5 flessen. Sinds een week zijn de voedingstijden: 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en de nacht op vraag. Deze nachtvoeding is echter pas rond 5 uur! Op zich goed natuurlijk, maar hij zit dan zo kort op de 7.00-voeding... We hopen door die 5 voedingen op een vaste tijd te geven, fleur vanzelf de nachtvoeding echt over gaat slaan...
Iemand ervaring hiermee? Is het een kwestie van volhouden aan de tijden? Die tijden haalt ze overigens prima!
groetjes!
 
ik geeft borstvoeding, en dat is natuurlijk anders.
Maar Yordin kwam bij ons om de 3 uur . 06.00- 09.00-12.00-15.00-18.00-21.00. daarna ook op vraag. maar hij sliep al snel 5 tot 6 uur door.
Hij heeft nooit op 7 voedingen gezeten en dat vond het CB ook nooit goed.
nu vraagt hij in de ochtend meerdere keren korte voedingen. en zit nu ook op 5 a 6 voedingen ( ligt eraan hoe vaak hij sochtends extra komt.)

Ik ben ook altijd van de vaste tijden en wil me hier ook graag aan houden..
alleen lukt het de laatste 1.5 week niet goed.
Ik denk persoonlijk als je het even doorzet Fleur vanzelf de voeding van 5 uur over gaat slaan.
Wij hebben rond 04.00uur lange tijd gevoed en hebben Yordin 2 tot 3 dagen rond die tijd 5 a 10 minuten laten huilen en hij viel daarna weer in slaap dit hebben we even volgehouden en nu komt hij niet meer om de voeding van 04.00.
Ik had het idee dat ik hem te snel uit zijn bedje haalde.
Dit heeft dus bij ons wel geholpen.

succes en hopelijk zit je straks op 5 voedingen
 
Ik denk dat de kleine dan idd over gaat op 5 flessen langzaam. Hij zal die van 7 uur ook steeds slechter gaan drinken en die van 5 uur zal steeds meer verschuiven. Uiteindelijk kom je vanzelf op die 5 flessen. Vaak regelen ze dit heel goed zelf. Ik weet niet of je echt op vaste tijden voed of op verzoek? Ik voed altijd op verzoek en geef ook fles. Mijn zoontje geeft dan ook heel goed aan wat hij zelf wil. Mocht jou kindje dit niet doen dan zijn vaste tijden fijner hoor.
Maar mijn idee met voeden is je gaat niet dwingen en je laat je kindje ook geen uur huilen omdat het nog geen "tijd" is. Wij eten meestal ook wanneer we honger hebben en naar hoeveel honger we hebben. Als je werkt heb je natuurlijk wel vastere tijden dat je eet, maar wij snappen dat je anders gewoon niet kan eten.
Ik hoop dat je mn verhaal snapt en dat je er wat aan hebt.
Mijn zoontje is trouwens inmiddels ruim 8 maandjes oud
 
Tja... het is altijd lastig als je op tijden wilt voeden. Je zou het ritme van je kindje kunnen volgen. Komt ie om 5 uur? dan voedt je om 9 uur weer (als ie dan wakker is!)... als je m eerder naar bed wilt doen, kun je m eerder voeden en dan drinken ze vaak minder. Je kunt dan daarna ook weer eerder voeden. Schrijf gewoon op wat ie drinkt en je zult zien dat ie echt aan hetzelfde komt als normaal. Ik snap dat je op tijden wil voeden want dat is voor jezelf makkelijk en overzichtelijk. Maar als ze nog niet doorslapen is het gewoon nog niet zo handig. het is altijd vogelen met tijden. Ik zou dus gewoon voeden op verzoek. Net als bij borstvoeding...

Je zou ook de nachtvoeding kunnen veranderen. Minder schepjes meer water. Ze zitten dan wel vol na de voeding maar hebben wel weer sneller honger, zodat je toch weer om 7. 00 uur kan voeden.

Succes!
 
Hoi
Ik zie dat ik anders ingelegd ben, maar ik ben dezelfde als Claasje82.

We hebben gisteren idd besloten maar eens toekijken wat baardige ritme is.
Nu moest ik haarvaatjes om 23 en 7 uur wekken, waarbij ze dan maar een halve fles dronk. De voeding van 3 uur dronk ze een fles leeg.
De komende dagen heb ik niets op de planning staan, dus dan kunnen werken eens kijken of ze zelf mss al een goed ritme heeft en de flessen goed leeg drinkt!
Ze drinkt dus de hoeveelheid van 5 flessen, verdeeld over 6 flessen. Wie weet is haar eigen ritme wel gewoon 5 volle flessen...
 
Terug
Bovenaan