Overgang van 7 naar 6 flessen

Hallo mede moeders,

Ik ben sinds gister overgegaan van 7 naar 6 flessen maar sindsdien doet Anouk zo langzaam over haar fles. Ik ben soms 1 uur bezig met de fles. Of ze valt in slaap of ze loopt te spelen met de speen. De meeste flessen heeft ze nog niet eens opgedronken. Moedeloos word ik er van. Zo heb je nog niet meer rust tussen de voedingen door. Ook past de voeding niet meer in het kleine flesje van Avent en de grotere vind ik weer zo groot voor haar. Hoewel de speen hetzelfde blijft natuurlijk.

Heeft iemand tips ivm de flesvoeding?

gr angelique mv Anouk - 14-11-2005
 
Hoi mama van Anouk,

Ze moet gewoon even wennen aan haar nieuwe ritme. En moet haar lusten voor de fles even weer verdelen over de gehele dag.  Geef het de tijd. Sigrid had dit ook en het is toen helemaal goed gekomen. Sigrid heeft vanaf het begin bijna nooit haar flesjes helemaal leeg gedronken. Ze kreeg vanaf het begin al 6 flessen (vanaf 08.00 uur om de 4 uurtjes). Ik had het met haar later, van 6 naar 5 flessen. Blijf het haar gewoon steeds op de gezette tijden aanbieden. Je zult zien dat je succes hebt.

Groetjes,

Petra  
 
Hoi angelique,

Het is niet erg als je avent fles groot is het gaat immers om de speen die erop zit. Je kan proberen om een speen met 2 gaatjes van avent te gebruiken, heb ik toen ook gedaan, je moet wel opletten dat het niet binnen vijf minuten leeg is, want dan gaat het te snel.

Tip
Etos heeft ook eigen merk flessen en die lijken op Avent zijn alleen goedkoper en alle avent spenen passen erop. Handig he!!!

Groet Geertje mv Julia 1-10-2005
 
Terug
Bovenaan