Overgestapt op flesvoeding moet ik nu kolven??

Beste moeders.

Ik ben afgelopen week begonnen met om en om borst en flesvoeding te geven, dit omdat mijn kleintje echt niet genoeg binnen kreeg.
Nu heb ik dit 3 dagen vol kunnen houden, en daarna moest  ik stoppen met de borstvoeding.
Hij wou s'nachts niet meer drinken, alleen maar heel even. En toen heb ik het overdag nog geprobeerd. Maar dan dronk hij alleen maar 10 min en niet eens met kracht, en wou dan hooguit een half uurtje liggen. Dus heb ik me erbij neergelegd dat de borstvoeding verleden tijd is. Nu heb ik geen last van mijn borsten, geen pijn of stuwing. Maar vroeg ik me af of ik dan wel moet afkolven??
Of stopt de aanmaak nu vanzelf. Ik heb de afgelopen 2 dagen niet gekolft en geen borstvoeding gegeven, en er lekt maar een klein beetje melk uit.
Groetjes Laura
 
Hey hey..

Als je geen last hebt van harde knobbels of rode vlekken moet je er niks aan doen! Draag een strakke bh en ga niet kolven als het niet nodig is.. je voeding "droógt" dan vanzelf op..
Alleen als je last hebt van erge stuwing met pijn en knobbels/rode plekken mag je de spanning er ff afkolven.. anders gewoon zo laten hoor want als je nu gaat kolven blijf je aanmaken...

succes.. Bats
 
Hoi,

Inderdaad alleen de spanning eraf kolven. Als je het echt niet meer houdt. Ik deed dit meestal onder de douche. De knobbels moet je ook masseren. Dan komt er meestal ook wat melk uit. Maar kolf niet leeg anders blijf je nieuwe melk aanmaken. Probeer het zo lang mogelijk uit te houden.
Bij mij heeft het op deze manier een week geduurd voordat de ergste stuwing weg was, daarna had ik nog een week last van knobbeltjes, maar die kon ik gewoon wegmasseren.

groetjes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan