overgestapt?

Hallo allemaal,
Is er iemand wel eens overgestapt van de friso comfort 1 voeding naar iets anderws? Mijn baby kreunt vaak vlak na de voeding, spuugt mondjes later terug ( niet veel hoor ), lijkt misselijk, kokhalst en kauwt op zijn speeksel? Is het misschien de voeding die dan te zwaar zou zijn? Herkent iemand dit, mijn baby is 11 weken.
 
Hallo Marijke,

Ik ben toevallig deze week overgestapt naar Omneo1 (tegen krampjes, mondje terug etc.) van Nutricia. Mijn dochter van 11 weken heeft ivm spugen een tijdje Friso Comfort gehad, maar ik vond de voeding veel te dik en moeilijk oplosbaar,ook al gebruikte ik kokend water.(ook in combinatie met een paar schepjes gewoon was het nog te dik)ze deed bijna een uur over een fles. Ik heb op aanraden van iemand kontakt opgenomen met de Nutricia voedingslijn (tel is te vinden op hun site) en een proefpakketje omneo1 gekregen om te proberen. Ik kreeg gisteren heel netjes een half pak Omneo1 met de post in zo'n bewaardoos. Ben het gelijk gaan proberen en het lijkt redelijk te gaan, het schijnt wel zo te zijn dat het iets anders smaakt dan de Friso dus het kan zijn dat je baby het niet lust (die van mijn heeft er geen probleem mee als het maar melk is). Je moet het sowieso 2 weken gebruiken om te zien of het werkt. Omneo1 ziet er gewoon uit als normale melk dus dun. Mijn dochter doet nu nog maar 30 min. over een fles en dat schijnt heel normaal te zijn.

Succes!

Groetjes Manja

PS voor meer informatie kan je ook het CB bellen.
 
Hoi marijke,

Mijn kleine had een soortgelijke reactie op Friso comfort, daarbij leek hij ook buikpijn / kramp te hebben. Ik ben toen overgestapt op de voeding van Nutrilon. (ook weer op aanraden van een vriendin) Hierop reageerde hij eigenlijk meteen al beter! Ik heb begrepen dat in voedingen onderling (minieme) verschillen kunnen zitten (bijv. in het vetgehalte oid) en het vaak een kwestie van uitproberen is.
Succes

groetjes Margit
 
Hoi Marijke,

ik ben ook van de Friso comfort 1 overgestapt naar de Omneo 1. Het was alsof ik nog dezelfde dag een heel ander kind had, zo tevreden was ze opeens.

Succes
 
Omdat mijn jongste dochter vanaf het begin af aan al veel last had van krampjes en spugen, ben ik na zo'n 2 a 3 weken overgestapt van de gewone Friso 1 naar de Friso Comfort 1. Bij de oudste hielp dat meteen, maar bij de jongste sloeg dat niet aan. Op aanraden van het CB ben ik overgestapt op Nutrilon Omneo 1, maar het werd alleen maar erger, ze moest nog meer spugen en ze kreeg last van obstipatie. Wederom op aanraden van het CB ben ik na een aantal weken de Omneo en de Comfort met elkaar gaan mengen, maar ook dit werkte niet. De ene dag last van obstipatie, de andere dag last van spuitpoep en de krampjes bleven. Ik ben weer overgegaan op de Comfort, maar na 2 weken geprobeert te hebben, ben ik sinds 2 dagen overgestapt op Nutilon Hypo-Allergeen. Tot nu toe nog geen verandering, maar ik zal het zeker weer eens 2 weken moeten aankijken.
 
Terug
Bovenaan