Overgeven & emetofobie

<p>Goedemiddag dames,</p><p>mijn oudste zoon is 5 jaar en verder helemaal gezond. Bijna nooit ziek en als hij wel ziek is, is het vaak maar een verkoudheidje of hoesten. <br />Nu had hij afgelopen woensdag vroeg in de ochtend slijm overgegeven. Hij is ook al enige tijd aan het hoesten, dus we dachten dat het daardoor kwam. Hij maakte die dag ook verder geen zieke indruk en at en dronk gewoon wat hij normaal ook eet en zijn gedrag was ook gewoon normaal. Aan het einde van de middag kwam toch ineens al zijn eten van die dag eruit. Ik heb emetofobie (angst voor overgeven) en ben alleen omdat mijn man onregelmatig en veel werkt. Een erg stressvolle situatie voor mij dus!</p><p>Van mijn schoonmoeder begreep ik dat zij er een paar dagen daarvoor ook last van had en dat het maar een dag heeft geduurd. Het heeft inderdaad maar een dag geduurd en hij heeft donderdag en vrijdag weinig last meer gehad, enkel een klein beetje diarree op vrijdagochtend.</p><p>Gister zijn we met vrienden wezen picknicken en heeft hij de hele middag lekker gegeten. Toen we ‘s avonds thuis kwamen wilde hij geen avondeten en gelijk naar bed. Ik had zelf ook geen trek van het eten de hele middag dus stelde voor dat hij idd gelijk naar bed ging. Van mijn man móest hij eten en heeft hij uiteindelijk onder lichtelijke dwang een half bord eten gegeten. <br />Vannacht om 3 uur maakte hij ons in paniek wakker en spuugde hij toch weer alles onder(grotendeels zijn avondeten van de avond ervoor). Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam omdat hij tóch avondeten heeft gegeten ookal had hij geen trek. <br />Ook vandaag is hij verder gewoon levendig zoals we hem normaal kennen, echter heeft hij niet heel veel eetlust.</p><p> </p><p>ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat het kwam door het avondeten, zit het me toch niet helemaal lekker dat hij na 2 dagen niet spugen toch ineens weer heeft gespuugd.</p><p>wat is jullie visie hierop? Komt het inderdaad door ‘teveel’ eten of heeft hij iets onder de lede? <br />hij heeft ook geen koorts en heeft deze ochtend al 2 keer gepoept (1x diaree en 1x wat ‘dikker’, sorry voor de vieze praat!)</p><p> </p><p>gr!</p>

Hoi,
Wat naar zeg! M.i. kan het echt prima! Ik zou hem de komende dagen even zelf laten bepalen hoeveel en of hij wilt eten.
Hopelijk is het snel over!

Heb het inmiddels in mijn omgeving heel veel al gehoord. Kan best een paar dagen duren, voordat het over is. Drinken is wel belangrijk, maar eten vooral wat lichtverteerbaar is.

Klinkt gewoon als een klein buikgriepje ofzo. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Hij heeft 'alleen maar' gespuugd en voelt zich verder redelijk oke en is gewoon levendig aan je verhaal te lezen. Hij is groot genoeg om dit te doorstaan. Ik zou hem ook de komende dagen even zelf laten bepalen hoeveel hij eet en waarschijnlijk is het gewoon weer over na dit weekend. Ziekjes zijn en kleine virusjes horen erbij!

Klinkt als een virusje, onze dochter (10 mnden) had het vorige week ook. 2x overgegeven en een paar dagen diarree. Ze heeft die dagen veel minder gegeten dan gebruikelijk, maar wij laten het haar bepalen. We bieden haar het eten aan en als ze niet wil heeft ze geen trek en hoeft ze van ons niet te eten. Wel vaker als normaal drinken aangeboden want uitdroging ligt op de loer als je kindje overgeeft of diarree heeft. Paar dagen later begon ze vanzelf weer wat meer te eten en nu is ze weer de oude!

Terug
Bovenaan