Overgeven bij stress/paniek

<p>Wie herkent dit? Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar is sinds een paar dagen bang voor het donker. Bij het naar bed gaan doen we nu een nachtlampje aan en dat helpt. Echter werd hij vanochtend om 5uur helemaal overstuur wakker en riep 'mama donker'. Ik ben er naartoe gegaan, maar kreeg hem niet meer rustig. Hij is bij ons in bed gekomen en daar was hij ook nog overstuur en moest toen wat spugen. Geen eten oid, maar gewoon was slijm. Natuurlijk getroost en toch allemaal nog een beetje kunnen slapen. Totdat hij een halfuur later weer in paniek wakker werd en dus weer daarna moest spugen. Het gekke is dat het wel leek alsof het door de stress/paniek kwam, want daarna is hij gaan spelen, had geen koorts, heeft goed gegeten ed. Ik ken hem als hij ziek is en dan is hij niet zo. Nu vroeg ik me dus af of meer mensen dit herkennen en hoe je hier het beste mee om kan gaan? Ik wil niet dat het een gewoonte wordt dat hij gaat overgeven als hij overstuur is of gestrest. </p>
 
Ik weet van een vriendin dat hun dochter dat ook heeft. Bij heel erg huilen (paniek) moet ze ook overgeven. Troosten, bij hen nemen is het enige dat helpt. Ze is nu 3,5 jaar en het gaat nu beter. 
Alsof ze hun verdriet/ angst/ paniek geen plekje kunnen geven lijkt het. 
 
Terug
Bovenaan