Overgeven door slijm

Hoi allemaal,

Sinds ik zwanger ben heb ik 's ochtends bij het opstaan vaak last van vastzittend slijm in mijn keel. Zodra ik dat voel, ga ik hoesten en dat hoesten gaat dan vaak over in overgeven.
Herkent iemand dit? En hebben jullie hiervoor tips zodat ik niet meer (bijna) elke ochtend moet overgeven?
 
Hoi, dit herken ik helaas wel en nu 36 weken zwanger nog steeds last van. Mijn huisarts dacht destijds dat het van mijn maag af kwam en ik heb omeprazol gekregen. Het is geen wondermiddel, maar het helpt wel iets. Je zou het eens kunnen proberen. Succes en een goede zwangerschap verder!
 
Ik herken het ook hier was het bij de laatste zwangerschap vanaf week 20 tot bevalling ik kreeg een puffer en dat hielp wel wat.
 
Zodra je opstaat even een groot glas water met citroen drinken. Dan lost dat een beetje op en ben je het hoesten hopelijk voor.
 
Apart om te lezen dat meerdere dit hebben. Ik had dit ook heel erg in het eerste trimester, nu nog af en toe, ben nu bijna 15 weken. Ik denk dat het gewoon erbij hoort. Ik probeer het gewoon eruit te hoesten en te rochelen ? en probeer dan daarna te eten en alles binnen te houden. Nu ik bijna niet meer misselijk ben en mijn eetlust terug heb, heb ik hier dus ook bijna geen last meer van. 
 
Dank voor de tips! Ik krijg het vaak niet los gehoest, vandaar het overgeven. En ben verder ook helemaal niet meer misselijk hoor, nu 24 weken zwanger maar heb hier al weken last van. Wel fijn om te lezen dat meer moeders hier last van hebben ?
 
Terug
Bovenaan