overgeven en beetje bij beetje drinken

Hallo wie heeft voor mij tips.Onze dochter spuugt soms haar voeding eruit,niet bij alle voeding hoor.Wij gebruiken geen standen speen want dat drinkt ze veel te snel waar door zij alles eruit spuugt.Wij stoppen vaak onder tussen maar dat helpt ook niet echt.En soms is ze te moe om haar flesje tedrinken dan drinkt ze maar 60 of 80.En ze valt dan in slaap en ik krijg het voor geen mogelijk meer in.En zo gaat het vaak over een hele dag maar ze groeit goed,daar was niets op aan temerken.Maar voor dat ze slapen gaat krijgt zij ongeveer 160cc maar dat hangt er van af als ze in slaap valt maar ze slaapt de hele nacht wel gewoon door.En ondanks ze soms spuugt is ze heel vrolijk ze lacht de hele dag maar door.Zelfs zo veel dat ik er niets van snap en dat ik er zelf ook vrolijk van wordt hahaha.O ja ze is nu precies 3 maanden.nou tips is altijd welkom.

grotjes van bauwina en onze kleine janine

Hoi,

Mijn dochtertje spuugde ook nog best wel veel toen ze 3 maanden was. Wij hebben er niets aan gedaan. Ik merkte wel dat ze minder ging spugen toen we overgingen op kruidvat voeding. Dat was met 5 maanden. Met bv (tot 3 maanden) en Nutrilon (tot 5 maanden) spuugde ze veel meer. Kan ook aan de leeftijd liggen. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze minder gaan spugen als je fruit gaat geven, maar dat is voor jou nog niet aan de orde. Ik heb daar overigens niet veel van gemerkt.

Succes!

Desiree

Hoi

Onze dochter krijgt Pepti en spuugt ook erg veel op advies van het buro gebruiken wij nu nutritron of te wel johannesbroodpitmeel.
dit werkt prima de helft van de aangeven maximale dosis is voldoende bij haar.
Je kunt het kopen bij de apotheek en sommige drogisten

Groetjes Willeke

Hoi,
Klinkt me beknd in de oren. Mijn eerste dochter spuugde ook heel veel. Ook bij haar was er geen pijl op te trekken wanneer ze ging spugen. De ene keer wel, de andere keer niet! Zij bleek reflux te hebben (klepje dat dichtgaat na voeding is dan nog niet volgroeid, hierdoor kan voeding weer terug stromen).
Verder was ze ook erg vrolijk, alleen in de kinderwagen huilde ze veel omdat dan de voeding naar boven kwam. Wij zijn toen overgeschakeld op voeding met johannespitmeel, deze is dikker (met papspeen). Daarna was het spugen nagenoeg over.
Wat betreft dat in slaap vallen tijdens de voeding: kun je de voeding niet net na het slapen geven, misschien dat ze dan iets langer wakker blijft?!
Succes
Ivy

Hallo,

Mijn dochter Hannah had dit ook toen zij kleiner was is nu bijna 10 maanden. Ik deed bij elke voeding een schepje Johannes broodpitmiddel en het hielp voortreffelijk! Ik probeerde toen een paar keer niet, en begon ze toch te spugen....
Die kleintjes groeien er overheen hoor, na +/- 6 maanden dronk Hannah de flessen zonder pitmiddel en spuugte ze ook niet meer.
Succes

hallo

bedankt voor jullie advies.ze heeft vandaag alles nog binnen gehouden.Maar gister heeft ze mij even lekker onder gespuugt toen zijn wij samen onder de douche gegaan.Als ze 4 maanden is wil ik beginnen met een fruithap ik ben erg benieuwd of ze het binnen houdt.
groetjes bauwina en janine

Hallo.
Mijn dochter spuugde ook vaak. Er was ook geen pijl op te trekken wanneer of wat dan ook. Ze hefet een week na de geboorte al friso comfort voeding gekregen tegen het spugen. Maar toch bleef ze het doen. Via een kennis heb ik contact gekregen met een manueel therapeut. Hij heeft haar twee keer behandeld omdat ze volgens hem een beknelling boven in de nek/onder aan de schedel had zitten waardoor er een zenuw geprikkeld zou worden. En het spugen is verdwenen. We zijn erg blij dat dit zo geholpen heeft. Dit noemen ze Kiss-syndroom.

Groetjes,

Hallo,
Jou verhaal komt me bekent voor. Ook mijn dochter (nu inmiddels 6 maand) spuugde veel, ook bij haar is reflux geconstateerd. Alleen waren we bij haar aan de late kant en nu is haar slokdarm zo aangetast dat ze alle flessen weigert en wordt gevoed met de zonde. Dus als je kindje blijft spugen wacht niet te lang en ga naar de kinderarts!! Groetjes Jannet.

Terug
Bovenaan