Overgeven en diaree

Hallo bijna mama's

Ik ben op dit moment 30 weken zwanger en sinds vorige week al 2x overgegeven en diaree. Begon met flinke buikkrampen en gerommel in mijn buik/maag.
Wist niet meer goed met pijn om te gaan en dus 2 uur wakker gelegen, totdat alles er uit kwam. Nou ben ik vrij panisch om over te geven, ook omdat ik dit al 15 jaar niet meer gedaan had. Ja je moet je er toch maar aan overgeven uiteindelijk.hahaha
De eerste keer had mijn man het ook, dus waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten, maar vannacht/vanmorgen had hij nergens last van. Het enige waar ik er meer van  heb gegeten zijn wortels. Vraag me dus sterk af of dit nog wel te maken heeft met iets verkeerds eten.
Heb wel een spastische darm, dus dat zal wel extra meespelen, maar kan dit dan zijn omdat mijn kindje alles aan de kant drukt???

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit herkennen of weten wat het kan zijn. Vind het een beetje eng allemaal.

Liefs Nine

Hoi Nine,

Ik durf het je niet te zeggen... kun je de huisartsenpost niet bellen of zo? Misschien kunnen die je geruststellen, die hebben toch behoorlijk wat ervaring met dit soort dingen. Ik heb het zelf met mijn man meegemaakt die ineens 's avonds een ernstige reactie kreeg op bepaalde voeding. Erg eng, maar zij hebben toen heel goed geholpen.

Groetjes, Marisa

Begin mei heb ik hetzelfde gehad, heb de hele nacht op de wc gezeten of er boven gehangen. Vier weken ervoor had ik het ook al (toen gelukkig zonder overgeven)... Volgens de huisarts zou het gewoon kunnen zijn dat ik wat bevattelijker ben. Ze maakte zich er in ieder geval geen zorgen over.

Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat ik de avond voor het overgeven aardappeltjes met rozemarijn stond te bakken en van de geur alleen al misselijk werd. Wel gewoon gegeten... Afgelopen week had ik hetzelfde met gehaktballetjes en daar ben ik de hele avond beroerd van geweest (gelukkig geen overgeven etc). Heb mezelf in ieder geval voorgenomen om geen dingen meer te eten waarvan ik van de lucht al beroerd wordt. Misschien dat dat de oplossing is?

Terug
Bovenaan