overgeven en diarree

Al een aantal dagen heeft Tyche diarree. Nu heeft ze vannacht ook 3 keer overgegeven. Ze heeft wat verhoging en is gewoon ziekjes. Dus ik ga uit van een buikgriepje omdat dit heerst. Ze wil ook niet eten trouwens maar water drinkt ze wel dus ik maak me daar geen zorgen over.

Maar omdat hier ook een aantal kindjes buikgriep hebben gehad vroeg ik me af of jullie tips ofzo hebben wat ik mijn meisje kan geven of net niet, zodat ze zich beter voelt.

Alvast bedankt.

Groetjes Kirsten

Het enigste dat hier werkelijk hielp was lekker tegen papa en mama aan hangen en hem heerlijk kriebelen over zijn rugje.... De lieverd! En de tip van iemand hier, weet even niet meer wie, om ze AA-drank of aquarius of zo te geven vanwege de goede inhoud!
Veel succes met het zieke vogeltje!

Kus Marieke en Thomas

Vervelend als ze ziek zijn he.
Soms is een beetje warme bouilon lekker. Het is zoutig en houdt het vocht een
beetje vast in het lijfje.
Anders thee...en veel knuffelen...
succes
Pascal

Marit heeft precies hetzelfde. Ze bleef overgeven vannacht! En idd al 2 dagen diarree. Ze eet niet echt en drinken gaat ook niet van harte, maar ik probeer er steeds wat in te krijgen. Zooooo zielig zijn ze dan he!

Beterschap!

En hoe gaat het inmiddels? Ik hoop dat het wat beter gaat met Tyche, want er is natuurlijk niks vervelender dan ziek het nieuwe jaar in moeten gaan.... Weet niet of het al genoemd is, maar als ze veel blijft overgeven en veel diaree blijft houden, is ORS voor baby's wel een aanrader ofwel een must. Het is een glucose/natrium oplossing en kan voorkomen dat een kindje uitdroogt. Gewoon voor een dag klaarmaken en steeds in de Roosvicee geven. Verder veel proberen te laten drinken en het eten even achterwege laten, mits ze het zelf graag wil...

Beterschap!!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan