Overgeven

Na een leuk weekend zaten we zondag terug in de auto naar huis, en opeens bleek mijn dochter (8 mnd) overgegeven te hebben, ze zat volledig onder. We zijn op een parkeerplaats gestopt en hebben haar verschoond uiteraard. Ze had nergens last van, hardstikke vrolijk.
Thuis ga ze een uur na de fles weer over na het eten van een rijstwafeltje, en 's avonds weer haar banaan. Het enige wat binnen bleef was wat water en venkelthee, zodat er gelukkig geen uitdrogingsgevaar was.
Nu is mijn vraag wat je je kind wel en niet te eten/ drinken moet geven bij overgeven. Ik hoorde dat je juist geen melk moet geven, maar dat leek juist wel goed te gaan, de ochtendfles bleef erin en de middagfles kwam er pas uit na het eten van een rijstwafel.
Het was gisteren weer goed en ze heeft alles weer gegeten, maar ik was toch benieuwd voor de volgende keer. Iemand tips?

groetjes, Ellen

Hoi,
Is altijd lastig, dat overgeven. Ik geef mijn kinderen altijd zo lang mogelijk geen eten, wel wat slokjes water. Zo kan hun maag tot rust komen. Als ze zelf aangeven weer honger te hebben, begin ik met kleine beetjes. Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat je ze geeft, zolang het maar niet te vet of zwaar is.
Bij mijn oudere kinderen geef ik meestal eerst een mariakoekje/beschuit, bij de jongste zou ik gewoon melk geven, maar niet de volle fles. Maar het blijft lastig omdat ze niet goed aangeven hoe het er voor staat in de buik. Mijn oudste dochter gaf vroeger heel vaak zes keer achter elkaar over (bijv. s'nachts) en de volgende dag was het dan helemaal over!?
Succes!
Ivy

Tegenwoordig zijn er geen voedingsmiddelen die je wel of niet moet geven. Zoals vroeger lichtverteerbaar wit brood enz. is achterhaald. Kind mag alles eten waar het trek in heeft, de ervaring zal leren waar het kind op spuugt. Dit zijn de huidige adviezen die de kinderartsen geven. Succes!!

Terug
Bovenaan