Overgeven...

Pfff, heb ik dat! De hele zwangerschap ging van een leien dakje ondanks mijn moeheid en bekkenklachten, maar ik had echt geen klagen! Hoe verder we bij de 40 weken komen, hoe zwaarder het nu toch wel begint te worden... (ben nu 31 weken zwanger) De kleine begint behoorlijk in de weg te zitten, vreet al mijn energie op en sinds een week moet ik 's ochtends na mijn ontbijt overgeven!! Heel raar, want dit heb ik mijn hele zwangerschap niet gehad! Ik denk dat de kleine tegen mijn maag ligt/schopt en ik daarom het ontbijt smorgens vroeg niet kan verdragen. Ik voel me verder niet ziek of misselijk. Herkent iemand dit kwaaltje???
 
ik herken het gedeeltelijk. Ik heb het vooral met het avondeten. Sowieso heb ik bijna de hele tijd last van maagzuur of een vol gevoel in m'n maag. En af en toe wordt ik opeens misselijk of moet ik opeens overgeven. Van de week was er niets aan de hand en halverwege het avondeten kwam alles weer retour.... Terwijl ik verder nauwelijks heb overgegeven tijdens m'n zwangerschap. Heb al verschillende tips uitgeprobeert (kleine maaltijden, vet mijden, geen sap ed drinken, als je misselijkheid op voelt komen een glas water drinken), maar de gouden tip nog niet ontdekt. Net bij de fysio wel weer een nieuwe tip gehad: het kuiltje tussen je sleutelbenen masseren bij misselijkheid of een vol gevoel. Schijnt je maag te activeren om te gaan werken. Nog niet geprobeert, maar misschien heb je er iets aan.
Sterkte!
 
Ik heb het ook hoor!
Kreeg van mijn verloskundige de tip om een pepermuntje te eten of een klein slokje cola te drinken.... dat werkt op zich wel. Vooral de pepermunt.
Verder ga ik bij het eten expres al wat achterover zitten om wat meer ruimte te creeeren.
 
Terug
Bovenaan