Overgevoeligheid

Hallo,

Hoe weet je of je kindje overgevoelig is voor een bepaald soort voeding of bijvoorbeeld koemelkallergie heeft?

Onze dochter van 17 weken krijgt sinds een tijdje 3x flesvoeding en 2x bv maar schreeuwt moord en brand als de voeding richting maag en darmen gaat. Ze drinkt ook niet de fles leeg, ze mag 200 ml. maar drinkt vaak maar 140 ml., vanochtend om 11.00 uur wilde ze helemaal niet drinken.

Bij bv had ze er ook wel wat last van maar dit is echt veel heftiger.

Ze is ook slechter gaan slapen en wordt echt heel vaak wakker 's nachts. Afgelopen nacht zelfs elk half uur en dit begon al gelijk na haar laatse voeding. Dan geven we wel een speentje maar als die eruit floept dan is ze weer wakker. We snappen er niets van. Kunnen jullie ons helpen aub???

 
Een allergie uit zich vaak in onrustigheid, huilen, diaree, krampen, spugen en eczeem.

Niet alles hoeft aanwezig te zijn bij een allergie daarom is het lastig vast te stellen.

Had ze met bv ook deze klachten?

De stoffen in bv zijn erg afgezwakt en nu met kv is dat natuurlijk niet zo. Je kan in overleg met cb of huisarts kijken of je op hypoallergene voeding over kan stappen.

Ons meisje heeft een koemelk allergie en die kreeg alleen bv.

Succes
 
Hoi hoi.
Ik weet precies wat je bedoelt onze dochter was ook zo erg. We hadden van alles geprobeerd alle middeltjes tegen darm krampjes maar ook echt alles. Geen nacht of dag rust. Ik zag het op een gegeven moment niet meer zitten zo erg was het. Van alles sorrten voedingen geprobeerd niks hielp tot dat we van consutatie buro pepti moesten proberen. In het begin hielp het nog niet helemaal maar na een week of 2 ging het een stuk beter het huilen werd minder en ze kreeg een goeie ritme en wij kregen weer onze nachtrust terug. Het hoeft namelijk niet percee een koemelkallergie te zijn, ik dacht het ook. Maar mijn meisie kan gewoon niet tegen die gewone voeding. Ik zou maar ff met het cb overleggen of je over op de pepti kunt gaan. Als dat helpt kan je het ook vergoed krijgen van het ziekenfonds. MIjn dochter is nu 4 maanden en ze zit nog steeds aan de pepti. Nou veel geluk hoop dat het helpt.

Groetjes karima
 
Hoi,
Mijn zoon heeft koemelkallergie en reageerde ook zo. Met de bv al behoorlijk, maar met flesvoeding helemaal dramatisch.
Wij hebben ook pepti gekregen en dat ging meteen heel goed. Vraag je huisarts eens of je een eliminatie/provocatie-test mag doen. Dan wordt al heel snel duidelijk hoe je kindje reageert. Bij ons ging het vanaf het eerste moment al een stuk beter. Hij krijgt nu nog steeds pepti (hij is net 1 geworden), want hij verdraagt nog steeds geen koemelk.
Bij ons waren de verschijnselen: onrust, onophoudelijk huilen, wel honger hebben, maar toch niet willen drinken, en eczeem...ook heel beroerd.
Als ik jou was, zou ik de huisarts eens om raad vragen!
Succes!
 
Hallo,

Ons zoontje van inmiddels 3 maanden had exact dezelfde verschijnselen tijdens het drinken van de fles. Moord en brand schreeuwen tijdens de fles, of vreselijk onrustig met zijn armen en benen spartelen. Nu blijkt er in onze familie bij de kindjes reflux voor te komen. Dit houdt in dat het klepje tussen de maag en de slokdarm niet goed sluit. Wat weer als resultaat geeft, dat de zojuist opgedronken voeding weer direct omhoog de slokdarm in loopt, samen met allerlei brandende maagzuren. Je kunt je voorstellen dat dit vreselijk veel pijn doet bij een klein kindje. Ik heb van de kinderarts in het zkhs Zantac vloeibaar voorgeschreven gekregen. Hij mag hier 2x per dag 0.8 ml van. Ook gebruiken we nu 4 schepjes Nutritron op 180 ml voeding. Hier wordt de voeding een stuk dikker van, en kan dus niet meer omhoog, terug de slokdarm in stromen, omdat het dikker, dus zwaarder is.
Wij hebben na 2 dagen een heel ander kind gekregen. Hij was inmiddels een huilbaby geworden, dus wij zijn superblij met deze afloop! Hopenlijk heb je hier iets aan.... Succes met je kindje!
 
Terug
Bovenaan