Overgewicht bijna uitgerekend vraagje

<p>Hoi lieve mama's en mama's to be. Vraagje...ik begon aan deze zwangerschap met een paar kg te veel. 1.68m en 79 kg. Niet mega schrikbarend maar Bmi was 28. Nu ben ik inmiddels ruim 37 weken zwanger en door de zwangerschap en combinatie van stoppen met roken weeg ik nu 95 kg.. Ben dus 16 kg aangekomen.. Maar Bmi is natuurlijk nu wel veel te hoog.. Nu heb ik me de hele zwangerschap niet hoeven wegen (alleen aan het begin 1x) bij de verloskundige maar aanstaande maandag moet dit dus wel.. En ik maak me zorgen. Denken jullie dat dit gewicht nu voor problemen zorgt mbt evt thuis bevallen ofzo?? Of hoe werkt zoiets.. Kijken ze überhaupt naar m'n bmi nu of alleen naar bmi aan het begin? Ik hoor graag jullie reacties!!! Xxxx</p>

De bmi telt nu niet omdat je zwanger bent. Ik had ook een veel te hoog bmi voordat ik zwanger werd zat op 32 nu na de zwangerschap zit ik op 30. Dus er is nog hoop voor je?.

Bij mij hebben ze standaard bij iedere controle gewogen, maar is eigenlijk nooit iets van gezegd verder. Nu heb ik geen overgewicht, maar 16 kg lijkt me in principe echt nog niet te veel! Ik ben vrouwen die ruim over de 25 kg aangekomen zijn tijdens de zwangerschap. Ik denk dat bij overgewicht ze vooral bedacht zijn op risico's wat betreft zwangerschapsdiabetes en bijvoorbeeld een hogere bloeddruk omdat je daar dan meer kans op hebt. Zolang dat onder controle is, of zelfs geen sprake van is, zijn er (voor zover ik weet) geen redenen waarom gewicht invloed zou hebben op een thuisbevalling!

Volgens mij is er alleen een grens dat als je boven de 100 kg uitkomt je op de begane grond moet bevallen, maar dat zou ik ff checken.. was zelf ongeveer hetzelfde als jij en nooit wat over gehoord.. 

Ik weet inderdaad van een vriendin dat ze niet op de bovenverdieping mocht bevallen omdat ze >100kg was en bij nood de ambulance-verpleegkundigen je niet naar beneden mogen tillen.  Dan moet de brandweer komen met de hoogwerker, dat wil je niet ?

Terug
Bovenaan