overgewicht en zwanger zijn, wie nog meer?

Ik ben in november geopereerd en kon hierdoor niet sporten voordat ik zwanger werd. Ik had een bmi van bijna 30 en ben nu 20 weken, je ziet het nu wel dat ik zwanger ben omdat mijn buik aan de bovenkant bol aan het worden is.
Ik heb de afgelopen weken wel een paar keer een gebakje of iets anders 'slechts' gegeten, ik wil minder suikers en vet eten maar ik denk dat wanneer ik hierop ga letten ik misschien in de stress raak, wat weer niet goed is voor de baby.

Hebben jullie tips vooor mij,
Alvast bedankt,
Marloes

ik heb ook overgewicht, wat voor het grootste deel komt, gewoonweg omdat ik te veel van lekkere dingen hou... Maar ook omdat ongezonde dingen vaak veel makkelijker/sneller klaar zijn dan gezonde dingen.

Wat ik nu doe: Ik heb in de koelkast allerlei bakjes staan, met oa snoeptomaatjes, rode paprika (schoongemaakt) ananas, worteltjes. Dus als ik lekkere trek heb, kan ik dat zo pakken!
Weet niet of je het lekker vind, maar ik wel :)

En voor de rest, moet je ook gewoon kunnen geneiten volgen smij. Zolang het maar niet te vaak en te veel is :p

Liefs,

T

hoi
ook ik heb overgewicht , ik ben zelf erg klein en breed gebouwd.. dus overgewicht had ik al snel last van.
ik had voor de zwangerschap dus ook al een buikje.. maar nu zie je ook echt dat ik zwanger ben.
ik probeer gezonde en lekkere dingen af te wisselen en tja.. een gebakje hoort er op zn tijd echt bij vooral als je verjaardag ofzo hebt.. ik vind dat je ook moet genieten maar dan met mate! en net zoals truckerbabe zegt die snoeptomaatjes zijn echt heerlijk!!! ik heb ze ook.. en als ik fruit klaarmaak voor mijn zoontje dan maak ik ook wat voor mezelf klaar zodat ik wel gezond blijf eten..

geniet nu lekker van dat kindje in je buik want dat moet ook groeien en heeft ook vanalles nodig dus als je echt trek hebt moet je daar soms gewoon aan toe geven!

Liefs, Christien

Terug
Bovenaan