Overgewicht en zwanger

<p>Afgelopen maandag een positieve zwangerschapstest, ik vind het super spannend! <br />Ben met behulp van clomid zwanger geworden. Ik heb een BMI van 40 en vind het toch opeens wel erg spannend. Bewust zwanger geworden, maar wilde dat toch mer een lager gewicht. Wordt mijn kindje gezond, wat voor reacties ga ik krijgen en is dit wel gezond voor mij. Ik lees al een aantal ervaringen op het forum. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen. </p>

Hey, ik had en heb ook nog steeds over gewicht. Bevallen in het zieke huis want dan ben je zo en zo medisch.

Ik heb gedurende zwangerschap geen problemen gehad, moet wel verplicht de suikertest maar is niet erg.

Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap!

Allereerst Gefeliciteerd! Ik had zelf voor de zwangerschap flink overgewicht maar inmiddels aardig wat kilo’s kwijt en 24 weken zwanger. Er zijn een paar belangrijke dingen; ga niet bewust afvallen tijdens de zwangerschap maar let wel goed op op wat je eet. Probeer gezonde keuzes te maken. Het kan goed zijn dat je tijdens de zwangerschap wel afvalt, mooie meevaller dan;) Je babytje pakt de voedingsstoffen uit jouw lichaam, maar bewust afvallen zorgt voor extra afvalstoffen en dat is dan weer minder goed. Laat je goed informeren door de VK, zij zal met je meekijken wat het beste voor jou en de baby is.

En voor daarna, probeer een actief en gezond patroon na te streven. Je zult echt wel wat vooroordelen tegen komen (helaas) maar je gewicht bepaald niet of je een goede moeder gaat zijn dat bepalen je acties en keuzes.

Hoi hoi ik zie dat dit een tijdje geleden is. Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en ten tweede hoe heb je het voor elkaar gekregen om clomid te krijgen. Ik heb een bmi van 35 en ze hebben gezegd ga maar eerst 10 kilo afvallen en als je cyclus dan noet terug is mag je terug komen. 

Hey!

Ben dan wel geen topicstarter, maar hangt af van waar je behandeld wordt.. ik begreep dat vooral veel ziekenhuizen erg streng zijn inBMI. Fertiliteitsklinieken zoals bijv. Nijgeertgen zijn daar soepeler in.

Hoi hoi ja ik heb morgen toevallog een afspraak dus ik zal ff kijken welke bmi ze hanteren en ik woon ietsjes boven amsterdam dus denk dat dat een beetje ver voor mij is . De meeste plekken waar ze wat soepeler zijn is ver . Alsnog bedankt voor je reactie

Terug
Bovenaan