Overgewicht peuter

Hallo,

Ben trotse moeder van een prachtig dochtertje van 3 jaar.
Helaas heeft zij erg veel overgewicht.

Naar alle eerlijkheid een probleem waarvan ik nooit verwacht had daarmee te worstelen met mijn eigen kinderen.
Ben zelf heel slank, man ook. We zijn ons erg bewust van voeding.
Alles vers, zoveel mogelijk zonder E nummers. Koken met verse kruiden.
Geen koek en snoep in huis, drinken alleen water of thee. Soms melk.

Ze drinkt nog bv.

Maar het blijft een strijd. Ze blijft maar groeien...

Kampen hier meer mensen mee, ondanks gezonde voeding, voldoende beweging toch nog veel last van (veel)overgewicht?

Gezond zegt ook niet alles, een gezonde calorie is ook een calorie.
Zou hier graag wat iedeeen met mensen over uitwisselen.
Wanneer is het teveel, hou je ook bewegen bij. Moet je calorien gaan tellen?
Wat doen jullie eraan om het tij te keren? (gewicht stabiel krijgen?)

Dit eet zij gem. per dag:
Drinkt nog bv bij wakker worden.
Ontbijd: kommetje havermout gekookt in water, lijnzaadolie, th.l honing. Beetje melk of roomboter erdoor., 1/2 glas water.
tussendoor: 1/2 mandarijn, kiwi. 1/2 water. (soms rond 11:00 nog mini krentenbol, soepstengel, 1/2 banaan, hangt beetje af van hoe laat wij middag eten)
lunch: 1 a 2 v.b met roomboter appelstroop, soms kaas. Soms tomaat erbij.water. bv voor slapen gaan.
tussendoor: appel of paprika, of tomaatjes of ander fruit.
Avondeten; flink bordje warme eten. aard. groente, 1l. kokosolie. Veg stukje burger of mini stukje mgr, vlees. Water.
bv voor slapen gaan. Laat in avond drinkt zij nog een bv.

Er zijn natuurlijk ook dagen die er wat ongezonder uitzien. Zoals vandaag hadden we een waterijsje en chips en taart, op 1 dag, maar ja feestje. Denk ik voor 1 keertje...
Wellicht zie ik dat ook verkeerd. Liever had ik het ook niet natuurlijk, als enige ouder op een feestje tegen je kind zeggen dat zij niet mogen..Ook moeilijk, en steeds moeilijker omdat ik weet dat zij er blijkbaar wel van groeit.

Hoe doen jullie dat?
 
Ik denk dat ze wel vrij veel binnen krijgt. 4 keer bv op een dag bovenop een compleet dagmenu. Na het inslapen aan het begin van de avond heeft ze als 3-jarige echt niks meer nodig. Hooguit wat water om te drinken. Ik snap wel dat het nog even een fijn moment is. Maar ik zou zeker 2 keer bv minder gaan geven. Bijvoorbeeld alleen nog voor ze gaat slapen. Maar goed, ze zal er misschien ook wel een beetje aanleg voor hebben. Ik heb hier 1 stevig kereltje en 1 magere. Terwijl de magere veel meer eet en de stevigere veel meer (intensiever) beweegt.
 
Hi Supertje,
Heb twee jongens, de oudste is bijna drie. Dit is wat hij eet op een dag:voor het ontbijt flesje Diksap (240 cc)Ontbijt: 1 speltdesemboterham met houmous of ander melk- en tarwevrij beleg (meer mag, maar wil hij niet)Tussendoor: fruit, rijstewafeltje, of ontbijtkoekjeLunch: 3 speltdesemboterhammen met beleg, na de lunch flesje amandelmelk (240 cc)Tussendoor: zakje knabbels (bv Organix paprikaknabbbels), of glutenvrije soepstengels, of rijstwafeltje17 uur rauwkost (mais, worteltje, komkommer, dat soort dingen)half 6/ 6 uur avondetenhalf 7 fles amandelmelk 240 CCWij hebben geen problemen met overgewicht.
Zo te lezen heb je al een behoorlijk bewuste voeding. Ben je al een met je dochter bij een mesoloog geweest? Die kan bekijken of je dochter misschien allergisch is voor bepaalde voeding, waardoor ze aankomt? Succes ermee!
 
Blijkbaar werkt het tegenwoordig hier op deze site zo, dat als je iets zegt wat ze niet aanstaan, mensen zich gelijk uitschrijven. Dus denk niet dat ze het nog ziet bessie77.
 
Terug
Bovenaan