Overgewicht

Vorige week zijn wij bij het cb geweest. Onze zoon is 90.5 cm en hij weegt 15.4kg. Lucas is altijd al een grote jongen geweest. Bij de geboorte woog hij 10 pond en 4 weken later was hij al 6500 gram.

De arts vindt hem ook te zwaar.
Nu moet ik erbij vertellen dat wij het cb heel fijn vinden en we worden altijd netjes behandeld en ook nu kunnen we er goed over praten.

Lucas hoeft niet op dieet maar we moeten wel opletten en dat vind ik heel moeilijk. Lucas is namelijk een lekkere eter. Hij eet weinig ongezonde dingen chips ed alleen op verjaardagen. Maar brood en warm eten vindt hij heerlijk. Hij drinkt ook heel veel, maar de limonde die hij krijgt verdun ik zo dat er bijna geen kleurtje aanzit.

Hebben jullie hier ook ervaring mee en misschien tips?

Hai hai,

Hoe oud is je zoontje??

Mijn oudste (Dylano) is volgens de statistieken ook te zwaar. Hij zou nu iets van 94 á 95cm zijn, en weegt 16,6kg.
Ik maak me er maar niet te druk om. Dieeten ga ik al helemaal niet over nadenken.
Dylano krijgt van ons eigenlijk nooit snoep.. ja de gezonde snoep, krentjes en fruit! Chipjes krijgt hij ook op verjaardagen, en bij Opa en Oma.
Verder drinkt hij veel melk, water, thee en 1 of 2x per dag een beker roosvicee.
Dus ik heb eigenlijk geen tips voor je.. Ik denk dat je het al heel goed doet zo!

Liefs Deb.

Hoi Mimmie,

Mijn zoontje ligt iets boven het gemiddelde maar is zeker niet te zwaar. Bij de 2 jaar controle was hij 13,8 kilo en 89 cm.
Ik heb ook niet echt tips wat betreft eten maar misschien dat je je zoontje wat actiever kunt laten bewegen? Samen dansen, tikkertje spelen, fietsen, dat soort zaken?
Onze Sven is van zichzelf al erg beweeglijk dus als hij veel eet, beweegt hij het er wel weer vanaf. Want ja, Sven houdt ook erg van eten....

Groetjes,
Maike

Ik vind het best gek, Jesse is nu ook 15 kg, en die vonden ze helemaal niet te zwaar.
Als je er op moet letten, moet je hem geen limonade meer geven, zit veel suiker in, geef dan thee, water of diksap.
Als je een broodje geeft doe dan 1 met hartig beleg en de andere lekker met jam.

Groetjes Linda

Lucas is 26 maanden. En bewegen is echt geen probleem. Hij beweegt zoveel en hij loopt ook al heel goed mee en zit weinig in de kinderwagen dus dat is ook weer extra beweging.

Linda misschien is Jesse wel heel lang? Hoelang is Jesse?

Ik moet me er denk ik ook niet te druk over maken. Gewoon normaal blijven doen dan komt het wel goed denk ik

Linda, diksap, daar zit toch ook suiker in? Volgens mij zitten in alle sapjes wel een hoop suiker.

Hoe oud is Lucas nou? En hoe is de verhouding lenge / gewicht? Want Eline zit iets boven het gemiddelde qua lengte, maar als je haar gewicht neemt, is dat precies het gemiddelde wat je met die lengte zou hebben. Komt hij echt boven dat gemiddelde uit, dan is hij misschien wel iets te zwaar.

Tja, tips. Jammer is dat altijd als je een lekkere eten in moet perken. Maar goed, let erop wat hij op zijn brood krijgt, en hoeveel. Mijn man doet bijvoorbeeld op 1 boterham 2 plakjes vleeswaren. Ik vind dat overdreven. Pindakaas zit heel veel vet in. Chocopasta ook. Leverworst heb je ook van linera, das weer minder vet. Kook mager, neem mager vlees, niet te veel jus, veel groente en veel aardappelen. En uitkijken met sapjes, yoghi, dat soort dingen. Maar moeilijk is het wel hoor.

Terug
Bovenaan