overmorgen curettage, snik!

Hallo allemaal,

Ik heb niet zoveel geschreven op dit forum. Ik was heel onverwachts zwanger en omdat onze andere kleine pas negen maanden is, moest ik daar best wel aan wennen. Ik was er natuurlijk wel harstikke blij mee. Vorige week vrijdag op de eerste echo zagen we dat het vruchtje veel te klein was, we moesten een week later terugkomen, afgelopen vrijdag. Het kindje was niet gegroeid en we zagen net als de week ervoor geen leven. Het is waarschijnlijk maar 6 weken oud geworden. Ik zou komende vrijdag al elf/twaalf weken zijn als mijn berekening klopte. Sorry hoor schrijf het even van me af. Het komt toch rauw op je dak vallen, ik voelde me zo zwanger en nog steeds en dan blijkt het niet goed te zijn. Iemand hier had ook een heel mooi gedicht geplaatst daar heb ik echt heel veel aan gehad. Daar wilde ik diegene nog voor bedanken. Ik vindt alles zo spannend en  weet af en toe niet zo goed wat ik er allemaal mee aanmoet. Ik heb net de verloskundige gebeld voor nog wat extra informatie. Maar voor de meeste vragen moet ik toch bij de gynacoloog zijn. Dus nog maar even wachten op het antwoord.
Misschien weet een van jullie het wel?
Wat gebeurt er bijvoorbeeld met het vruchtje?
Hoelang moet je in het ziekenhuis blijven?
Hoelang zijn de meeste er beroerd van?
En hoelang blijf je daarna ongeveer vloeien?

Ik wens iedereen die dit ook mee maakt of heeft gemaakt heel veel sterkte,

Alle anderen wens ik een fantastische zwangerschap toe. Pronk lekker met jullie prachtige buiken. Geniet van de bewegingen straks van de kleine. Nou en alles wat er nog meer geweldig is.

Bedankt
groetjes Rachel

Agg meid, wat vreselijk!
Ik weet helaas precies wat je doormaakt! En het is niet niks.
Ik heb wel antwoord op je vragen, maar kan alleen vanuit eigen situatie spreken!
Het vruchtje + de rest houden ze voor onderzoek. Ze gaan kijken naar een oorzaak, of misschien iets anders. Die uitslag krijg je te horen als je op nacontrole moet komen voor je curettage. Ik heb verder niet heel veel pijnen gehad. Wat menstruatieachtige krampen na de curettage. Ik ben twee weken blijven vloeien na de curettage, normaal wordt die duur ook gewoon aangehouden. Het eerste uur na je curettage is het het meest, als je lacht, hoest, of wat dan ook aanspant, verlies je zo een lading bloed. Niet van schrikken, het hoort er bij.
Ik ben in totaal driekwart dag in het ziekenhuis geweest. Ben 10 uur opgenomen en ik was om 19:00 weer thuis. Medisch gesproken valt het allemaal mee. Psychisch gesproken krijg je een flinke tik. Zowel van je missed abortion als de curettage. Verder kan ik je alleen maar zeggen, heel veel sterkte! Take care!!

Liefs Barca

Hoi Rachel,

Wat jammer dat het zo is gelopen. Een curettage is idd een dagopname. Daarna moet je nog wel een paar dagen rustig aan doen. Bij mij duurde het bloeden na de curettage ook 2 weken. Als het vruchtje uit zichzelf het lichaam verlaat dan rommel je vaak nog veel langer aan is mijn ervaring. Na de laatste MK ben ik wat gaan rondneuzen op het internet en toen kwam ik hele mooie dingen tegen om het te verwerken. Zelf draag ik een armband met de sterrebeelden van de kindjes die ik ben verloren en kinderkopjes van de kindjes die geboren zijn. Zo heb ik het een plekje gegeven. Ik ben blij dat je het gedichtje mooi vond. Ik heb er zelf destijds ook steun aan gehad omdat die laatste zinnen zo mooi omschreven waren voor dat wat ik voelde. Dat was ook de reden dat ik het hier heb geplaatst. Het is niet zo maar een MK maar je praat ook over een kindje. Een kindje die in gedachten altijd bij je zal blijven.

Heel veel sterkte voor jou en je partner maar ook voor alle mensen die met jullie mee leven.

Liefs Petra

Hi kriebels,
wat naar.... Ik weet hoe je je voelt!

5 Juni kregen wij ook te horen dat we een missed abortion hadden. Was geen 11 weken zwanger maar  8 weken (en 5 dagen).  Bijna 2 weken zat er tussen die dag en de curettage, die weken waren slopend. Was zo verdrietig en voelde me erg eenzaam. Al was ik dat niet, maar zo voelde het.
Wist niet wat ik moest doen en was bang dat het op mn werk zou gebeuren. Curettage viel me heeeeeeeeel erg mee, in het ziekenhuis waren alle mensen zo lief en geinteresseerd. Voelde me daarna heel opgelucht terwijl ik vooraf dacht heel verdrietig te zijn na de curettage. heb 3 dagen heel rustig aan gedaan en veel geslapen. Bloedverlies was na 1 dag al nauwelijks, eerste 7 dagen heb ik het  gered met inlegkruisjes.  en gisteren en vandaag heb ik ook bloed verloren, waarschijnlijk een nabloeding. (of een hele vroege menstruatie)
Curettage doet geen pijn en je bent er vrij snel van opgeknapt.

Neem alleen echt de tijd om alles te verwerken, ook al was het niet gepland. Het is vreselijk vervelend en het heeft de tijd nodig.

Ikzelf heb heel veel steun aan het forum "miskraam in juni 2008 en hopelijk snel weer zwanger", maar misschien wil je wel even wachten. Hoe dan ook: je bent welkom en al is het alleen maar om onze ervaringen te lezen of een vraag te stellen. We zijn met zn allen bij elkaar toch een soort experts geworden helaas.

Meid, hou je taai en doe t rustig aan!

Groetjes!

hey meis,
wat kut voor je,om het maar gewoon even op z'n hollands te zeggen!
ook ik weet helaas wat het is, al is dat alweer ruim 8 jaar geleden, ik had
een echo gehad met ruim 8 weken en zag het hartje kloppen, alles zag
er goed uit!...ik voelde me super zwanger en werd ook gewoon dikker...
(klein beginnend buikje zeg maar) op de 1e controle met 13 weken, hoorde ze het hartje niet kloppen, ik mocht de volgende dag voor een echo omdat ook mijn baarmoeder niet goed aanvoelde!??   en idd het hartje was met 9 weken al gestopt met kloppen, en ik al die tijd gewoon denken dat ik zwanger was... ik was zoooo verdrietig..
moest eerst wachten of het alsnog vanzelf kwam(vond ik al belachelijk want het zat al 4 weken dood in me buik ondertussen) en toen werd ik gecurriteerd....
mocht na een paar uur naar huis!! en kon na 6 weken met spoed terug omdat ik nog steeds vloeide en het niet helemaal schoon was.. dus dat was wel minder, maar als ze het in 1x goed doen voel je er niet veel van naderhand..
ik wens je heel veel sterkte... en voor als je er weer klaar voor bent hoop ik dat je snel zwanger bent en er wel 9 maanden van mag genieten..
meis ik denk aan je,
liefs wenn xx

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het helpt om te weten wat je een beetje te wachten staat hé! Ik  ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
We worden die dag  in het  programma ertussen geschoven, dat  vind ik ook nog best wel spannend, omdat ik hoop dat ze toch ook nog wel even  de tijd voor ons nemen.  Maar dat zal toch wel. We kennen de gynacoloog al van mijn vorige bevalling en beide echo's dus dat scheelt iig een hele hoop.
Echt heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Jullie ook heel veel sterkte en geluk toegewenst.
Ik laat nog wel een keer van de week horen hoe het is geweest en gaat.

groetjes Rachel

Hoi meiden,

Nou het is gisteren gebeurt en ik heb nog geen spijt dat ik hiervoor gekozen heb. Daarna was het wel een beetje zwaar. Maar ik voel me nu alweer best goed.
Heel erg bedankt voor jullie informatie, ik heb hier echt enorm veel aan gehad.
Heel veel geluk allemaal.

groetjes rachel

Terug
Bovenaan